اقتصادی

کویت صدور روادید گردشگری و تجاری را از سر می گیرد

وزارت کشور کویت بعد از وقفه ای یک سال و نیمه بار دیگر به منظور تحرک بخشیدن به اقتصاد این کشور، اعطای روادید خانوادگی، تجاری و گردشگری را از سر خواهد گرفت.

میدل ایست نیوز: شیخ فهد یوسف سعود الصباح معاون نخست وزیر و سرپرست وزارت کشور کویت اعلام کرد: ازسرگیری سفرهای گردشگری، خانوادگی و تجاری با در نظر گرفتن جنبه های اجتماعی و با  هدف فعال سازی حرکت تجاری، اقتصادی و گردشگری در کشور و پس از آن صورت می گیرد که اغلب کشورهای شورای همکاری، بعد از یک حالت تقریبا نیمه تعطیل، درهای خود را به روی گردشگران گشوده اند.

به گزارش الشرق الاوسط، وزارت کشور کویت به منظور جلوگیری از هرگونه سوء استفاده از صدور روادید و  اقامت غیرقانونی گردشگران در این کشور تدابیری اتخاذ کرده است که در صورت تخلف فرد گردشگر و میزبان، هر دو  از سوی اداره کل رسیدگی به امور اقامتی در سامانه کنترل امنیتی قرار می‌گیرند و تمامی اقدامات قانونی برای متخلفان اتباع خارجی، برای آنها در نظر گرفته خواهد شد .

سرپرست وزارت کشور کویت تصریح کرد: قوانین و چارچوبهای خاصی برای این سفرها در نظر گرفته شده است و کسانی که به این ضوابط احترام نگذارند؛ اقدامات قانونی در حق آنها اتخاذ و طبق قانون مجازات خواهند شد.

بر اساس آخرین داده مرکز آمار کویت در سال 2023، جمعیت این کشور بالغ بر 4 میلیون و 793 هزار نفر  بوده است که از این تعداد تعداد یک میلیون و 517 هزار نفر بومی کویت و  3 میلیون و 276 هزار نفر افراد مقیم این کشور هستند.

طبق داده های بازار کار که اواسط ماه جاری توسط اداره مرکزی آمار کویت منتشر شده است؛ کویتی ها 21.3 درصد از کل بازار کار این کشور را  با قریب به 450 هزار کارگر در اختیار دارند در حالی که حجم کارگران شاغل در بخش خصوصی این کشور  به بیش از یک میلیون و پانصد هزار کارگر می رسد و از این تعداد بیش از 71 هزار نفر کویتی و  یک میلیون و 45 نفر غیر کویتی هستند.

گفتنی است کشورهای شورای همکاری به اتفاق آرا طرح اعطای روادید گردشگری یکپارچه را تصویب کرده اند که بر اساس آن گردشگران می توانند با یک روادید از شش کشور عضو این شورا بازدید کنند. این طرح هنوز اجرا نشده است.

منبع
الشرق الاوسط

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا