سیاسی

گزارش کارشناسان سازمان ملل درباره جزئیات نقض حقوق زنان در غزه توسط رژیم صهیونیستی

کارشناسان کمیساریای حقوق بشر سازمان ملل متحد اعلام کردند که نقض حقوق بشر علیه زنان و دختران فلسطینی در نوار غزه و کرانه باختری باید مورد بررسی قرار گیرد.

میدل ایست نیوز: گروهی از کارشناسان منصوب شده از سوی کمیساریای حقوق بشر سازمان ملل متحد اعلام کردند که نقض حقوق بشر علیه زنان و دختران فلسطینی در نوار غزه و کرانه باختری باید مورد بررسی قرار گیرد.

به گزارش «اسکای نیوز» این گروه تأکید کردند که گزارش هایی مبنی بر اعدام شماری از زنان و دختران فلسطینی در غزه بدون هرگونه محاکمه وجود دارد.

کارشناسان سازمان ملل می‌گویند: «ما از گزارش‌هایی مبنی بر هدف‌گیری عمدی و کشتار غیرقانونی زنان و کودکان فلسطینی در مکان‌هایی که در آن پناه گرفته بودند یا در حین فرار، توسط ارتش اسرائیل یا نیروهایش شوکه شدیم، برخی از آنها در هنگام کشته شدن تکه‌های پارچه سفید با خود حمل می‌کردند.»

کارشناسان حقوق بشر سازمان ملل نسبت به بازداشت خودسرانه صدها زن و دختر فلسطینی، از جمله مدافعان حقوق بشر، روزنامه نگاران و کارکنان بشردوستانه در غزه و کرانه باختری از 7 اکتبر به این سو ابراز نگرانی کردند.

آنها افزودند که بسیاری از زندانیان زن مورد رفتار غیرانسانی و تحقیرآمیز قرار گرفتند، از نوارهای بهداشتی، غذا و دارو محروم شدند و مورد ضرب و شتم شدید قرار گرفتند. علاوه بر این، حداقل در یک مورد، زنان فلسطینی بازداشت شده در غزه در قفس در زیر باران و سرما و بدون غذا نگهداری شدند.

تجاوز جنسی در بازداشت

این کارشناسان در گزارش خود افزودند: «ما به‌ویژه از گزارش‌هایی مبنی بر اینکه زنان و دختران فلسطینی بازداشت‌شده نیز مورد تعرض جنسی قرار گرفته‌اند، از جمله برهنه شدن و تفتیش توسط افسران مرد نگران هستیم».

کارشناسان می گویند که دست کم دو زن فلسطینی زندانی مورد تجاوز جنسی قرار گرفته اند، در حالی که برخی دیگر به تجاوز جنسی و خشونت جنسی تهدید شده اند.

کارشناسان افزودند که عکس‌های زندانیان زن در شرایط تحقیرآمیز «توسط ارتش اسرائیل گرفته شده» و در اینترنت بارگذاری شده است.

کارشناسان همچنین نسبت به گزارش ها مبنی بر ناپدید شدن تعداد نامعلومی از زنان و کودکان فلسطینی از جمله دختران پس از افتادن به دست ارتش رژیم صهیونیستی در غزه ابراز نگرانی کردند.

کارشناسان گفتند: گزارش‌های نگران‌کننده‌ای از انتقال اجباری حداقل یک نوزاد توسط ارتش به اسرائیل و جدا شدن کودکان از والدین خود وجود دارد و محل نگهداری آنها مشخص نیست.

کارشناسان سازمان ملل تاکید کردند: «ما به اسرائیل تعهداتش را درباره حمایت از حق زندگی، ایمنی، سلامت و کرامت زنان و دختران فلسطینی یادآوری می کنیم و اطمینان می دهیم که هیچ کس در معرض خشونت، شکنجه، بدرفتاری یا بدرفتاری و رفتار تحقیرآمیز جنسی قرار نگیرد».

کارشناسان حقوق بشر خواستار تحقیقات مستقل، بی‌طرف، سریع، جامع و مؤثر در مورد این گزارش‌های اخیر شدند و از رژیم صهیونیستی خواستند با هر گونه تحقیقات همکاری کند.

آنها هشدار دادند که «این اقدامات ذکر شده در مجموع ممکن است نقض جدی قوانین بین‌المللی حقوق بشر و حقوق بین‌الملل بشردوستانه باشد و به سطح جنایات جدی بر اساس قوانین کیفری بین‌المللی که بر اساس اساسنامه رم قابل تعقیب هستند افزایش یابد.»

منبع
اسکای نیوز

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا