سیاسی

نخست وزیر عراق طرح اعزام دانشجویان بورسیه خارج از کشور را کلید زد

نخست وزیر عراق در مراسم اعزام اولین گروه دانشجویان بورسیه خارج از کشور  شامل 400 دانشجوی دختر و پسر اعلام کرد این طرح در قالب بورسیه جامع 5 هزار دانشجوی عراقی در دانشگاههای معتبر بین المللی و بر اساس شایسته سالاری صورت گرفته است.

میدل ایست نیوز: محمد شیاع السودانی نخست وزیر عراق امروز پنج شنبه در جریان همایشی که با شعار« کاندیداهای بورسیه، آرزوها و خلاقیت ها» و در چارچوب خط مشی و دستاوردهای وزراتی در سال 2024 برگزار شد؛ اعلام کرد نخستین گروه از دانشجویان عراقی شامل 400 دانشجوی دختر و پسر در رشته های مختلف علمی، به عنوان بخشی از برنامه بورسیه تحصیلی به دانشگاه های معتبر بین المللی اعزام خواهند شد. این تعداد دانشجو در قالب طرح اعزام پنج هزار دانشجویی صورت می گیرد که دولت در ماه مه گذشته از اعزام آنها به دانشگاههای بین المللی پیشرفته خبر داده بود.

بر اساس بیانیه دفتر نخست وزیری عراق ، محمد شیاع السودانی با تبریک این اقدام به عنوان گامی در مسیر وزین علمی ، از تلاش های وزارت آموزش عالی عراق، روسای دانشکده ها، کمیته عالی، مدیران کل، دفتر نخست وزیری و کمیته  برگزاری مصاحبه ها برای آماده کردن نخستین گروه اعزامی  از فرزندان عراق به دانشگاه های سراسر جهان تقدیر کرد.

السودانی تصریح کرد: برنامه بورسیه برای اولین بار بر استانداردهای علمی و حرفه ای و رویه های شفاف به دور از هرگونه استثناء و پارتی بازی و رانت و بدون هیچ گونه مداخله سیاسی  متکی بوده است چرا که این کار به کمیته های متخصص و ذیصلاح واگذار شده است تا اصل ایجاد  فرصت های برابر برای همگان ایجاد شود و در میان فرزندان ما، آن افرادی که بهتر از دیگران هستند؛ از این فرصت بهره مند شوند.

نخست وزیر عراق با تاکید بر لزوم سازگاری نیازهای کنونی کشور با الزامات و نیازهای عملی توسعه تاکید کرد : در طرح اعزام دانشجویان به  تخصص ها و رشته های مورد نیاز برای رفع نیازهای کشور و رفع شکاف بازار کار توجه شده است .

 

منبع
بیانیه دفتر نخست وزیری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا