سیاسی

کشف و ضبط سلاح غیرمجاز در بغداد و میسان

پلیس فدرال عراق، مقادیری سلاح و مهمات غیر مجاز در عملیات بازرسی در بغداد و میسان کشف و ضبط کرد.

میدل ایست نیوز: نیروهای پلیس فدرال عراق، مقادیری سلاح و مهمات غیر مجاز در عملیات بازرسی در بغداد و میسان کشف و ضبط کردند.

به گزارش الفرات نیوز، در بیانیه فرماندهی پلیس فدرال عراق آمده است که با پشتیبانی اطلاعاتی، عملیات بازرسی برای شناسایی سلاح های غیر مجاز در مناطق مختلفی از بغداد و میسان انجام شد.

در این بیانیه آمده است که در این عملیات 16 سلاح مختلف، 3 کلت، 25 خشاب، 280 گلوله و مهمات و تجهیزات دیگر کشف و ضبط شد.

دولت های عراق پس از سال 2003 تاکنون نتوانستند قانون انحصار سلاح در دست دولت را اجرا کنند با وجود اینکه همه آنها اجرای این قانون را در برنامه دولت خود تضمین کردند و عدم اجرای آن نیز مشکلاتی برای امنیت شهرهای جنوبی عراق و بغداد به وجود آورد.

این مشکل از سلاح گروه های شبه نظامی به سلاح عشائر و قبایل سرایت کرد که هر از چندگاهی دچار درگیری هایی می شوند و قربانیانی هایی از دو طرف می گیرد.

درگیری های عشائر به دلایل مختلفی صورت می گیرد که زمین های کشاورزی، انتقام و مشکلات اجتماعی دیگر به خصوص در استان های بصره، ذی قار و میسان از جمله آن است.

بغداد نیز شاهد درگیری هایی میان عشائر است که باعث شده کارشناسان زنگ خطر درباره میزان توانایی دولت در خلع سلاح گروه های شبه نظامی را به صدا درآورند به خصوص اینکه دولت نمی تواند عشائر را خلع سلاح کند با توجه به اینکه خمپاره و موشک های کوتاه برد نیز دارند.

همچنین بخوانید

اعلام شرایط دریافت سلاح در عراق

منبع
الفرات نیوز

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا