سیاسی

گرامیداشت سالروز صدور فتوای جهاد کفایی توسط تیپ رزمی العباس در عتبه مقدس عباسی

تیپ رزمی العباس، از نیروهای حشد مرجعیت، برنامه سالانه خود را در دهمین سالروز صدور فتوای جهاد کفایی در بارگاه مطهر حضرت ابوالفضل العباس(ع) برگزار کرد.

میدل ایست نیوز: تیپ رزمی العباس، از نیروهای حشد عتبات، برنامه سالانه خود در دهمین سالروز صدور فتوای جهاد کفایی را در بارگاه مطهر حضرت ابوالفضل العباس(ع) برگزار کرد.

به گزارش خبرگزاری رسمی عراق (واع)، «میثم الزیدی» فرمانده تیپ رزمی العباس، در حاشیه این مراسم به خبرنگاران گفت که سالروز صدور فتوای جهاد کفایی از جانب مرجعیت عالی شیعه علیه تروریسم داعشی مناسبت مبارکی است که در تاریخ و آینده عراق ماندگار خواهد بود.

وی گفت که این فتوا در شرایطی صادر شد که تروریست‌های داعش بخش‌های بزرگی از کشور را اشغال کرده بودند و اگر فتوای مرجعیت و لبیک مردم به آن نبود کشور در آستانه تجزیه بود.

الزیدی تأکید کرد که برگزاری این مراسم گرامیداشت خون شهدا و فداکاری مجروحان و سلحشوری فرزندان ملت عراق است.

وی ادامه داد که تیپ رزمی العباس زاده عتبه مقدس عباسی است و در همه جنگ‌ها حضور مؤثر داشت و همچنان به ملت عراق پیام می‌دهد که در عالی‌ترین سطح آمادگی و آماده هر سناریویی در آینده است.

در سال 2021، لشکر رزمی العباس، لشکر امام علی (ع)، تیپ علی اکبر و تیپ انصار المرجعیة رسما تحت عنوان «حشد عتبات» اعلام موجودیت کردند.

«میثم الزیدی»، فرمانده لشکر رزمی العباس، اعلام کرد که حشد عتبات مقدسه برای نخستین بار و به صورت رسمی و در اربعین برای این 4 تشکیلات برگزیده شد.

وی اشاره کرد حشد عتبات شرعی بودنش را از ارتباط خود با مرجعیت کسب می کند و قانونی بودنش را از رضایت و موافقت و حمایت فرمانده کل نیروهای مسلح عراق کسب کرده است.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا