خبر اولسیاسی

السودانی: در حال حاضر می‌توان به ماموریت نیروهای ائتلاف بین‌المللی پایان داد

نخست وزیر عراق تاکید کرد که شکست داعش و توانمندی نیروهای امنیتی عراق ما را متقاعد کرده که می‌توان به ماموریت نیروهای ائتلاف بین‌المللی پایان داد.

میدل ایست نیوز: محمد شیاع السودانی نخست وزیر عراق تاکید کرد که شکست داعش و توانمندی نیروهای امنیتی عراق ما را متقاعد کرده که می‌توان به ماموریت نیروهای ائتلاف بین‌المللی پایان داد.

بر اساس بیانیه دفتر اطلاع رسانی نخست وزیر عراق،
السودانی در نشست گفت‌وگوی بغداد تاکید کرد که دولت برای کار خود هدف اساسی معین کرده که آن اعتمادسازی با جامعه عراق است که این امر به نوبه خود، معیاری برای تعیین اولویت ها در کار به شمار می آید.

در زمینه مسائل امنیتی، السودانی تاکید که داعش امروز یک سازمان شکست خورده است و عملیات اخیر نیروهای مسلح کشور این را ثابت کرده است که این سازمان تروریستی حتی در مناطق دور افتاده قدرتی ندارد و ثبات و توسعه توانمندی های نیروهای مسلح کشور محقق شد و این امر این اطمینان را به وجود آورده که می توان به وجود ائتلاف بین المللی پایان بخشید و به سمت روابط دوجانبه گام برداشت.

در زمینه روابط خارجه وی اظهار داشت: عراق رویکرد تعادل را دنبال می کند و از محور بندی ها فاصله میگیرد. این کشور به دنبال روابط پیشرفته با همه است و این توانایی را دارد تا با دیگر کشورها به ارتباط خود ادامه دهد همانطور که ارتباط متمایزی با امریکا و ایران دارد.

نخست وزیر عراق ضمن بررسی تجاوزات در غزه گفت: این اتفاقات از 7 اکتبر آغاز نشده است. این وقایع نتیجه سال ها اشغالگری، ظلم و آوارگی است که مردم فلسطین در معرض آن قرار گرفته بودند.

السودانی حل ریشه ای اتفاقات غزه و فلسطین را توقف کشتارها و پایان دادن به تجاوزات ظالمانه رژیم صهیونیستی و پایان دادن به درگیری ها و جلوگیری از گسترش آن دانست.

وی تاکید کرد که عراق اجازه نمی‌دهد که خاکش به میدان تسویه حساب‌ها تبدیل شود.

نخست وزیر عراق به یکسان بودن منافع در منطقه و تغییر تمرکز از امور سیاسی به امور اقتصادی اشاره کرد و گفت که پروژه های بزرگ راهبردی از جمله پروژه جاده توسعه موجب جذب شراکت و تکامل اقتصادی می شود و ایده تشکیل بلوک‌های اقتصادی در منطقه را تقویت می‌کند.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا