خبر اولسیاسی

اسکای نیوز خبر داد:
تشکیل دولت انتقالی تکنوکرات در فلسطین در هفته جاری

یک منبع فلسطینی گفت که احتمالا پیش از پایان هفته جاری، یک دولت تکنوکرات در فلسطین تشکیل می شود.

میدل ایست نیوز: یک منبع فلسطینی گفت که احتمالا پیش از پایان هفته جاری، یک دولت تکنوکرات در فلسطین تشکیل می شود.

به گزارش اسکای نیوز، این تحولات در حالی رخ می دهد که اخباری مبنی بر احتمال موافقت حماس در هفته گذشته با تشکیل دولت تکنوکرات که ماموریت آن بازسازی غزه و بازگرداندن امنیت به آن پس از جنگ باشد، منتشر شده است.

خبرنگار اسکای نیوز عربی گفت که نشانه هایی وجود دارد مبنی بر اینکه حماس با تشکیل این دولت موافقت کرده است.

این دولت جدید، هیچ ارتباطی با هیچ حزبی در فلسطین نخواهد داشت و افراد مستقل و تکنوکرات، در دوره انتقالی مسئولیت خواهند داشت.

برخی منابع به اسکای نیوز گفتند که احتمالا محمد مصطفی، رئیس صندوق سرمایه گذاری فلسطین، مکلف به تشکیل دولت شود.

پیش از این، رسانه‌های رژیم صهیونیستی با اشاره به نشست کابینه جنگ این کشور از «پیشرفت» در مذاکرات مربوط به آتش‌بس و تبادل گروگان‌ها و زندانیان خبر دادند.

کابینه جنگ رژیم صهیونیستی شامگاه شنبه به بررسی نتایج نشست پاریس پرداخت و پس از آن بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر، گفت که نشست روز یکشنبه این کابینه نیز به رای‌گیری درباره همین موضوع اختصاص خواهد داشت.

از نشست شامگاه شنبه کابینه جنگ رژیم صهیونیستی گزارشی رسمی منتشر نشده اما باراک راوید، خبرنگار اکسیوس، به نقل از یک منبع مطلع خبر داد که این کابینه تصمیم گرفت که در روزهای آینده هیاتی را برای پیگیری مذاکرات مربوط به گروگان‌ها به دوحه، پایتخت قطر، بفرستد.

پیش از نشست شامگاه شنبه تساحی هنگبی، مشاور امنیت ملی بنیامین نتانیاهو به رسانه‌های این کشور گفت مذاکره‌کنندگان از پاریس «دست خالی برنگشتند».

نشست پاریس با حضور رئیس سی‌آی‌ای، نخست وزیر قطر و رئیس سرویس اطلاعات مصر برگزار شد و از طرف رژیم صهیونیستی نیز روسای موساد و شین‌بت در آن حضور داشتند.

منبع
اسکای نیوز عربی

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا