اقتصادیسیاسی

تأسیس 1600 دفتر در امارات توسط بازرگانان روس از سال 2022 تا کنون

بازرگانان روس در دو سال گذشته و پس از آغاز جنگ کشورشان با اوکراین، حدود 12 هزار شعبه از شرکت های خود را در کشورهایی از جمله امارات افتتاح کرده اند.

میدل ایست نیوز: بر اساس آمارهای منتشرشده و داده های آماری شرکت مشاوره ای «ونیون»، بازرگانان روس، پس از بسته شدن دفاترشان در کشورهای غربی، دفاتر شرکت های خود را در کشورهای بسیار محبوب خود نظیر صربستان، امارات، قرقیزستان و ارمنستان افتاح کرده اند.

به گزارش العربی الجدید، بر اساس این آمار، تعداد شعب افتتاح شده توسط روس ها از سال 2022 در صربستان به 9 هزار شعبه، در امارات حدود 1600 شعبه، در ارمنستان 800 شعبه و در قرقیزستان نیز به  450 شعبه رسیده است.

این منبع نوشت آنچه باعث جذب تجار و بازرگانان روس در امارات عربی متحد شده است امکان سازماندهی عرضه کالاها و  حضور گسترده روس ها در این کشور است که برای بخش خدمات به عنوان مخاطب و جامعه هدف قلمداد می شوند.

در همین زمینه انجمن بازرگانی روسیه نیز اعلام کرد بخشی از علت حضور شرکت های تجاری روسی در امارات به دلیل بسته شدن حساب های شرکت های متعلق به روسیه در منطقه یورو پس از آغاز عملیات نظامی در اوکراین است.

به نوشته روزنامه روسی «ایزوستیا» که نتایج این مطالعه را در شماره روز دوشنبه خود منتشر کرده است؛ این چهار کشور با تسهیلات مالیاتی  و حضور گسترده جامعه روس تبارها در این کشورها و امکان افزایش صادرات و گسترش بخش کسب و کار، این شعبات را در کشورهای مورد نظر افتتاح کرده اند.

این منبع به نقل از «ویاچسلاو کارتامیشف» مدیر شرکت ونیون، اعلام کرد تجارت روسیه در کشورهای دوست علیرغم وجود مشکلات که هر از گاه ایجاد می شود و عمدتا به سیاست های بانکی و حساب ها مربوط است، در وضعیت بسیار خوبی قرار دارد و این شرکت ها بیشتر در بخش های اصلی اقتصاد مانند  فناوری اطلاعات، لجستیک و بخش خدمات مشغول فعالیت هستند.

گفتنی است بسیاری از شرکت‌های روسی قصد توسعه تولید در قلمرو امارات عربی متحد را برای ورود به بازارهای بین‌المللی داشتند، اما بسیاری از آنها اکنون با توجه به سیاست‌های بانک‌های امارات در خصوص بستن حساب‌ها و محدود کردن تراکنش‌ها، به دنبال مقصدهای جایگزین هستند چرا که بانک های اماراتی نیز ار ترس تحریم های ثانویه امریکا شروع به بستن حساب های شرکت ها و اتباع روس کردند.

منبع
العربی الجدید

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا