سیاسی

در دیدار مسرور بارزانی
تاکید بلینکن بر حمایت امریکا از روابط با اقلیم کردستان عراق

وزیر امور خارجه امریکا، در دیدار با نخست وزیر اقلیم کردستان عراق، گفت که کشورش به حمایت از روابط خود با اقلیم، ادامه می‌دهد.

میدل ایست نیوز: آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه امریکا، در دیدار با مسرور بارزانی، نخست وزیر اقلیم کردستان عراق، گفت که کشورش به حمایت از روابط خود با اقلیم، ادامه می‌دهد.

به گزارش کردستان 24، مسرور بارزانی، امروز دوشنبه 26 فوریه در واشنگتن با آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه امریکا دیدار کرد.

در این دیدار وزیر امور خارجه امریکا، گفت که ایالات متحده با اقلیم کردستان عراق شراکت طولانی مدت دارد و این شراکت بر مبنای ارزش‌های مشترک، منافع مشترک، فداکاری مشترک و تاریخ مشترک بنیان گذاشته شده است.

وی همچنین تاکید کرد که کشورش به طور جدی به شراکت با اقلیم کردستان عراق ادامه می‌دهد و به عنوان وزیر امور خارجه سالهاست که در این زمینه کار می‌کند و به آن اهمیت بسیار می‌دهد.

وزیر خارجه امریکا تاکید کرد که روابط امریکا با حمایت 360 درجه از اقلیم کردستان عراق ادامه خواهد داشت.

او اقلیم کردستان عراق را یک منطقه متفاوت در خاورمیانه توصیف کرد که کشورش از آن تقدیر می‌کند.

بلینکن با تاکید بر اینکه دولت اقلیم کردستان عراق عامل ثبات در منطقه است، گفت که ثبات اقلیم برای امریکا مهم است “زیرا امریکا در منطقه سرمایه‌گذاری کرده است.”

وی، افزود که امریکا و اقلیم کردستان در کنار هم مراحل مختلفی را پشت سر گذاشته‌اند و با هم تلاش کرده‌ و بر اوضاع دشوار غلبه‌ کرده‌اند. “اوضاع کنونی نیز بدون چالش و مشکل نخواهد بود. موفقیت اقلیم کردستان عراق و همبستگی مردم کرد برای امریکا اهمیت دارد.”

مسرور بارزانی، نخست وزیر اقلیم کردستان عراق نیز ضمن قدردانی از آنتونی بلینکن به خاطر دعوت از او به واشنگتن، گفت که به شراکت با امریکا افتخار می‌کند و از آن رو که در کنار هم مراحل دشوار را پشت سر گذاشته‌اند، از حمایت‌های امریکا، تقدیر می‌کند.

وی همچنین تاکید کرد که اقلیم کردستان عراق با چالش‌های بسیاری مواجه شده است و باید چالش‌ها مورد توجه قرار گیرند.

نخست وزیر اقلیم کردستان عراق، روز شنبه 24 فوریه در راس هیئتی وارد واشنگتن، پایتخت ایالات متحده امریکا شد.

منبع
کردستان 24

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا