اقتصادیسیاسی

نگرانی رژیم صهیونیستی از توافقات گازی مصر و امارات

رسانه های عبری نسبت به توافق مصر و امارات در آینده نزدیک که موجب رقابت جدی پروژه های گازی مصر با پروژه های مشابه در رژیم صهیونیستی خواهد شد ابراز نگرانی شدید کردند.

میدل ایست نیوز: رسانه های عبری نسبت به توافق مصر و امارات در آینده نزدیک که موجب رقابت جدی پروژه های گازی مصر با پروژه های مشابه در رژیم صهیونیستی خواهد شد ابراز نگرانی شدید کردند.

به گزارش «روسیا الیوم» پایگاه خبری عبری ice اعلام کرد که شرکت ملی نفت ابوظبی اخیرا وارد عرصه اکتشاف گاز طبیعی در مصر شده است، کشوری که دارای بیشترین میزان منابع طبیعی در منطقه است.

انتظار می رود این موضوع بر شرکت اسرائیلی «نیومد» تاثیر بگذارد که قرار است سهام آن به زودی فروخته می‌شود.

این پایگاه خبری افزود که مذاکرات برای خرید سهام نیومد توسط غول انرژی بریتیش پترولیوم و ADNOC (شرکت ملی نفت ابوظبی) از یک سال پیش آغاز شده و اخیراً پیشرفت هایی داشته است و شرکت نفت امارات فعالیت خود را در خاورمیانه در آب های اقتصادی همسایه جنوبی خود مصر آغاز کرده است.

بر اساس گزارش وب سایت اقتصادی عبری “گلوبوس”، دو شرکت پروژه مشترکی را تعریف کرده اند که شامل اکتشاف گاز طبیعی و سرمایه گذاری های اضافی است و انتخاب مصر به عنوان یک هدف به آن علت است که این کشور در مقایسه با دیگر کشورهای شمال آفریقا ذخایر گازی بیشتری دارد.

این پایگاه خبری خاطرنشان کرد که طبق داده های منتشرشده در سال 2022، مصر حدود 64.5 میلیارد متر مکعب گاز طبیعی تولید کرده است – که این بیش از یک چهارم میزان تولید شده در آفریقا است.

این پایگاه عبری، درباره نحوه تأثیر تحرکات اخیر امارات و مصر نوشت که از زمان اکتشاف میدان گازی لویاتان (که با ذخایر 620 میلیارد متر مکعبی بزرگ‌ترین میدان گازی رژیم صهیونیستی است) شرکت «نیومد» تلاش کرده که تولید خود را از 12 میلیارد متر مکعب به 14 و سپس 24 میلیارد متر مکعب افزایش دهد که لازمه آن سرمایه‌گذاری میلیون‌ها دلار است و چنین سرمایه‌ای بدون همکاری مصر فراهم نمی‌شود و حضور بازیگر جدید در صحنه، یعنی امارات، کار را پیچیده می‌کند.

منبع
روسیا الیوم

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا