سیاسی

بررسی تلاش‌ها برای آتش‌بس در غزه، محور مذاکرات هنیه با امیر قطر

دیوان امیری قطر از دیدار وی با رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس خبر داد.

میدل ایست نیوز:  تمیم بن حمد آل ثانی امیر قطر  امروز در دفتر خود در کاخ لوسیل، اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) را به حضور پذیرفت.

بر اساس بیانیه دیوان امیری قطر، دو طرف در این دیدار، آخرین تحولات نوار غزه و سرزمین های اشغالی فلسطین و همچنین تلاش های دولت قطر برای دستیابی به توافق آتش بس فوری و دائمی در نوار غزه را بررسی کردند.

امیر قطر در این دیدار به حمایت همیشگی کشورش از ملت برادر فلسطین و آرمان عادلانه آنها و  اهمیت وحدت تمامی فلسطینیان  برای دستیابی به حقوق مشروع ملی خود از جمله مهمترین حق آنها یعنی حق بهره مندی از تشکیل کشور مستقل فلسطین در مرزهای سال 1967 به پایتختی قدس شرقی تاکید کرد.

این دیدار در حالی انجام شده که قرار است تمیم بن حمد آل ثانی امیر قطر این هفته به فرانسه سفر می‌کند تا با امانوئل ماکرون، رئیس‌جمهور فرانسه درباره وضعیت غزه گفتگو کند.

قطر نقش مهمی در تلاش برای دستیابی به توافق میان حماس و رژیم صهیونیستی در مذاکراتی دارد که پاریس میزبان آن است.

یکی از مقامات ریاست جمهوری فرانسه گفت: «قطر به ویژه برای آزادی گروگان ها تلاش می کند که برای ما یک اولویت است. در میان زندانیانی که هنوز در غزه توسط حماس و دیگر گروه‌های فلسطینی نگهداری می‌شوند، سه شهروند فرانسوی نیز وجود دارند».

این مقام توضیح داد که مذاکرات همچنین بر «تلاش های مستمر برای دستیابی به آتش بس و ارائه کمک های قابل توجه به ساکنان غزه» متمرکز خواهد بود.

منبع
دیوان امیری

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا