سیاسی

خوش‌بینی قطر نسبت به مذاکرات آتش‌بس در غزه

وزارت خارجه قطر نسبت به مذاکرات جاری بین حماس و رژیم صهیونیستی درباره آتش‌بس در غزه ابراز خوش‌بینی کرد.

میدل ایست نیوز: ماجد الانصاری سخنگوی وزارت خارجه قطر نسبت به مذاکرات جاری بین گروه های فلسطینی و رژیم صهیونیستی پیرامون تبادل اسیران و آتش بس در غزه ابراز خوش بینی کرد.

به گزارش «آناتولی» الانصاری در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت میانجیگری بین فلسطین و رژیم صهیونیستی ادامه دارد.

وی افزود پیشرفتی در خصوص توافق بر سر آتش بس در غزه که بتوان آن را اعلام کرد، وجود ندارد.

سخنگوی وزارت خارجه قطر ادامه داد ورود کمک های انسان دوستانه به قطر کاهش یافت و جامعه جهانی باید واضح تر به این امر ورود کنند.

وی از همه طرف ها خواست که به سمت آرام کردن تنش بروند و افزود که با وجود موانع، قطر برای رسیدن به این هدف تلاش می کند و تلاش ها در سطوح گوناگون ادامه دارد.

الانصاری افزود که دوحه درباره اظهارات رئیس جمهور امریکا که گفته بود احتمالا دوشنبه توافق حاصل خواهد شد نظری ندارد.

خبرگزاری «رویترز» به نقل از یک منبع ارشد مطلع از روند مذاکرات خبر داد که حماس پیش‌نویس طرحی از مذاکرات پاریس درباره آتش‌بس در غزه را دریافت کرده است که شامل توقف عملیات نظامی به مدت 40 روز و مبادله اسرای فلسطینی با زندانیان اسرائیلی به نسبت ده به یک است.

این منبع افزود که بر اساس آتش‌بس پیشنهادی، بیمارستان‌ها و نانوایی‌ها در غزه تعمیر می‌شوند، روزانه 500 کامیون کمک‌رسانی به نوار غزه آورده می‌شود و هزاران چادر و خانه‌های متحرک برای پناه دادن به آوارگان فراهم می‌شود.

این منبع به رویترز گفت که در این پیش نویس همچنین تصریح شده است که حماس 40 اسیر اسرائیلی از جمله زنان، افراد زیر 19 سال، افراد مسن بالای 50 سال و بیماران را آزاد می کند، در حالی که اسرائیل حدود 400 زندانی فلسطینی را بدون اجازه دستگیری مجدد آزاد می کند.

همین منبع گزارش داد که این پیشنهاد همچنین امکان بازگشت تدریجی غیرنظامیان آواره به شمال غزه را فراهم می کند، به استثنای مردانی که در سن خدمت سربازی هستند.

منبع
آناتولی

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا