سیاسی

رایزنی مقامات عمان و امریکا درباره همکاری‌های نظامی

رئیس ستاد نیروهای مسلح عمان و فرمانده کل گارد ملی آریزونای امریکا پیرامون شماری از موضوعات نظامی دارای اهمیت مشترک رایزنی کردند.

میدل ایست نیوز: عبدالله بن خمیس الرئیسی رئیس ستاد نیروهای مسلح عمان و کری مولنبک فرمانده کل گارد ملی آریزونای امریکا در مسقط پایتخت عمان دیدار کردند.

به گزارش «الخلیج آنلاین» الرئیسی و مولنبک پیرامون شماری از موضوعات نظامی دارای اهمیت مشترک رایزنی کردند.

دو طرف همچنین در زمینه های نظامی به تبادل نظر پرداختند.

عیسی بن سالم العویسی دستیار رئیس ستاد نیروهای مسلح عمان در امور اداری و خدماتی و هیئت همراه مسئول نظامی امریکا در این دیدار حضور داشتند.

سال گذشته وزارت دفاع عمان و گارد ملی ایالت آریزونای امریکا، برنامه همکاری برای شراکت چندجانبه در امور نظامی و امنیتی امضا کردند.

این برنامه همکاری در مسقط از سوی عبدالله بن خمیس الرئیسی، رئیس ستاد کل نیروهای مسلح عمان و کری مولنبک، فرمانده گارد ملی ایالت آریزونا امضا شد.

مضمون این برنامه همکاری، برقراری روابط و شراکت بلندمدت و تبادل اقدامات عملی و علمی تخصصی بین وزارت دفاع عمان و گارد ملی ایالت آریزونای امریکا است.

در پی امضای این برنامه همکاری، دو طرف بیانیه مطبوعاتی مشترکی صادر کردند که در آن تاکید شده است که امضای این برنامه، روابط استراتژیک مستحکم و تاریخی بین دو طرف را بهبود می بخشد.

منبع
الخلیج آنلاین

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا