سیاسی

شرط انصارالله برای متوقف کردن حملات در دریای سرخ و خلیج عدن

جنبش انصارالله یمن اعلام کرد در صورت متوقف شدن تجاوزات رژیم صهیونیستی به نوار غزه و لغو محاصره این منطقه، اوضاع را مورد ارزیابی قرار خواهد داد و ممکن است در حملات خود به کشتی‌های عازم مقصد فلسطین اشغالی تجدید نظر کند.

میدل ایست نیوز: جنبش انصارالله یمن روز سه شنبه اعلام کرد حملات موشکی و پهپادی خود به کشتی ها در دریای سرخ را تنها در صورتی متوقف خواهد کرد که تجاوزات رژیم صهیونیستی به نوار غزه متوقف و محاصره این منطقه برداشته شود.

به گزارش الجزیره، محمد عبدالسلام سخنگوی انصار الله در پاسخ به سوال خبرگزاری رویترز مبنی بر اینکه در صورت دستیابی به توافق آتش بس در غزه حملات به کشتی ها متوقف خواهد شد یا خیر؟، تصریح کرد: در صورت پایان محاصره و  صدور مجوز ارسال آزادانه کمک های بشردوستانه به نوار غزه ما وضعیت را ارزیابی خواهیم کرد.

این اظهار نظر مقامات انصارالله پس از آن عنوان می شود که فرماندهی مرکزی آمریکا روز گذشته اعلام کرد سه فروند شهپاد و دو موشک کروز ضد کشتی را که انصارالله آنها را از مناطق تحت کنترل خود آماده پرتاب کرده بود؛ منهدم کرد. این منبع همچنین از شلیک یک فروند موشک بالستیک ضد کشتی به سوی نفتکش آمریکایی «ام وی تورم تور» در خلیج عدن خبر داد که خساراتی در پی نداشته است.

منبع
الجزیره

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا