سیاسی

دادگاه فدرال عراق صدور حکم درباره جلسه انتخاب رئیس مجلس را به تعویق انداخت

دادگاه فدرال عراق تصمیم‌گیری درباره شکایت مطرح شده در خصوص قانونی بودن جلسه پارلمان برای انتخاب رئیس‌ مجلس را تا اوایل آوریل آینده به تعویق انداخت.

میدل ایست نیوز: دادگاه فدرال عراق تصمیم‌گیری درباره شکایت مطرح شده در خصوص قانونی بودن جلسه پارلمان برای انتخاب رئیس‌ مجلس را تا اوایل آوریل آینده به تعویق انداخت.

به گزارش خبرگزاری رسمی عراق (واع) دادگاه عالی فدرال تصميم گرفت تصميم گيری درباره قانونی یا غیر قانونی بودن جلسه انتخاب رئيس پارلمان عراق را «به منظور بررسی بیشتر» تا اوايل ماه آينده به تعويق اندازد.

در این گزارش جزئیات بیشتری در این باره اعلام نشده است.

در اواسط ژانویه، دادگاه شکایتی مبنی بر ابطال نامزدی «شعلان الکریم» برای ریاست پارلمان دریافت کرد، به دلیل انتشار یک فیلم از وی که احزاب سیاسی آن را «تجلیل» از «صدام حسین» دیکتاتور عراق، می دانستند دریافت کرد.

این اتهام در صورت اثبات به معنای رفع مصونیت الکریم و ارجاع وی به قوه قضاییه است.

این شکایت در همان روز توسط دو نماینده چارچوب هماهنگی، یوسف الکلابی و فالح الخزعلی تنظیم شد.

پس از آن، هیبت الحلبوسی، نماینده حزب تقدم، در خصوص «تخلفات» رخ داده در جلسه مجلس نمایندگان شکایت دیگری تنظیم کرد و انتظار می رفت که دادگاه امروز تصمیم خود را در رابطه با این شکایات صادر کند.

این در حالی است که انتخاب رئیس جدید برای مجلس عراق عملا منوط به تعیین تکلیف این جلسه از سوی دادگاه فدرال شده و نیروهای سیاسی این پرونده را مسکوت گذاشته اند.

منبع
واع

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا