خبر اولسیاسی

مسکو میزبان مذاکرات فتح و حماس برای تشکیل دولت وحدت ملی

نمایندگان جنبش‌های فلسطینی فتح و حماس قرار است فردا در مسکو پایتخت روسیه موضوع تشکیل دولت وحدت ملی را بررسی کنند.

میدل ایست نیوز: یک خبرگزاری روسیه‌ای اعلام کرد نمایندگان جنبش‌های مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) و جنبش آزادی‌بخش فلسطین (فتح)، فردا پنجشنبه در مسکو برای گفت‌وگو درباره تشکیل دولت وحدت فلسطین و بازسازی نوار غزه دیدار خواهند کرد.

به گزارش الجزیره، نشست روز پنج شنبه نمایندگان حماس و فتح در مسکو به فاصله چند روز بعد از استعفای دولت فلسطین برگزار می‌شود. محمد اشتیه  نخست‌وزیر  مستعفی فلسطین، در زمان استعفای دولت خود تأکید کرده بود که مرحله بعدی مستلزم تشکیل دولت جدیدی است که بر موضوع وحدت و تقویت تشکیلات خودگردان بر تمامی اراضی فلسطینی متمرکز باشد.

این منبع نوشت: استعفای دولت فلسطین در چارچوب خواسته‌های بین‌المللی برای روی کار آمدن یک دولت تکنوکرات و غیر مرتبط با جناح‌های فلسطینی صورت گرفت که بتواند بعدها مسئولیت بازسازی غزه را عهده‌دار شود.

در همین ارتباط حسام زملط سفیر تشکیلات خودگردان فلسطین در انگلیس در گفت‌وگو با روزنامه گاردین تصریح کرد قطر و مصر در رایزنی‌ها میان همه جناح‌های فلسطینی از جمله حماس به تشکیل دولت تکنوکرات جدید فلسطین کمک خواهند کرد.

این در حالی است که روسیه شانزدهم فوریه جاری اعلام کرد میزبان رهبران گروه‌های فلسطینی از جمله جنبش جهاد اسلامی در مسکو به مدت سه روز خواهد بود.

میخائیل بوگدانوف معاون وزیر خارجه روسیه در آن زمان اعلام کرده بود از تمامی نمایندگان فلسطینی‌ها و تمامی نیروهای سیاسی که در کشورهای مختلف  از جمله سوریه و لبنان نماینده دارند و  همچنین از جنبش فتح به نمایندگی از محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین برای شرکت در این نشست دعوت به عمل آمده است.

به گفته تحلیلگران، مسکو در سال های اخیر در پی حفظ روابط خوب خود با همه بازیگران در منازعه رژیم صهیونیستی و فلسطینیان بوده است.

منبع
الجزیره

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا