اقتصادی

صندوق بین‌المللی پول:
عراق در حال پیشرفت در رشد تولید داخلی غیرنفتی است

صندوق بین المللی پول از پیشرفت عراق در زمینه رشد تولیدات داخلی غیرنفتی و تقویت مدیریت مالی عمومی این کشور خبر داد.

میدل ایست نیوز: وزارت دارایی عراق با انتشار بیانیه ای اعلام کرد: هیات عراقی به ریاست طائف سامی محمد، وزیر دارایی در نشست صندوق بین المللی پول در امان پایتخت اردن، با کارشناسان این صندوق رایزنی و گفت‌وگو کرد.

به گزارش خبرگزاری رسمی عراق، این وزارتخانه تاکید کرد در این نشست دو روزه، مذاکرات روی برنامه اصلاحات اقتصادی در عراق و گام های اتخاذ شده توسط دولت در راستای تقویت سیاست مالی و بانکی، زیرساخت‌های دیجیتال، شمول مالی و مسائل مربوط به بدهی عمومی و اقدامات انجام شده برای کاستن از  پیامدهای درگیری‌های بین المللی و اثرات آن بر اقتصاد متمرکز خواهد بود.

این منبع افزود: هیات عراقی در جریان رایزنی ها، در خصوص نقشه راه افزایش درآمدهای غیرنفتی و تقویت هماهنگی بین سیاست‌های مالی و پولی و همچنین تعریف برنامه‌های کاری مشترک که شامل حمایت‌های فنی و مشاوره ای صندوق بین المللی پول از اصلاحات اقتصادی دولت عراق برای محقق کردن ثبات مالی، بهبود سطح برنامه ریزی مالی برای بودجه ها و ادامه اجرای پروژه های مهم توسعه بحث و تبادل نظر کرد.

در همین حال هیات کارشناسی صندوق بین المللی پول نیز از اقدامات دولت عراق برای بهبود فضای کسب و کار و تحریک فضای سرمایه گذاری قدردانی و در عین حال تاکید کرد عراق در حال پیشرفت در رشد تولید داخلی غیرنفتی و تقویت مدیریت مالی عمومی است.

این هیات بر اهمیت حفظ ثبات اقتصادی و تامین اجتماعی، از پیشرفت قابل توجه عراق در حفظ ثبات اقتصادی و مالی که در کاهش نرخ تورم و بهبود تراز پرداخت‌ها و همچنین تحرک بخشی به تنوع اقتصاد و حمایت از بخش خصوصی متجلی شده است؛ تقدیر کرد.

منبع
خبرگزاری رسمی عراق

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا