سیاسی

امارات خواستار تحقیق مستقل و شفاف درباره کشتار غزه شد

امارات متحده عربی خواستار تحقیق مستقل و مجازات عاملان شهادت و زخمی شدن صدها نفر از ساکنان نوار غزه شد که در صف انتظار دریافت کمک های بشردوستانه بودند.

میدل ایست نیوز:  امارات متحده عربی کشته  و زخمی شدن صدها فلسطینی منتظر در یافت کمک در غزه را محکوم کرد و انجام گرفتن تحقیق مستقل و شفاف و مجازات مسئولان و مسببان این حادثه هولناک را خواستار شد و درباره وضعیت انسانی فاجعه بار و  بسیار حساس و خطرناک نوار غزه هشدار داد.

به گزارش سی ان ان، وزارت خارجه امارات با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: نیروهای رژیم صهیونیستی تجمع هزاران فلسطینی ساکن نوار غزه را که در انتظار دریافت کمک‌های بشردوستانه و امداد رسانی بودند، هدف قرار دادند که این حمله به قتل ده ها نفر و زخمی شدن صدها غیر نظامی بیگناه منجر شد.

این وزارتخانه ضمن تأکید بر لزوم انجام تحقیق مستقل و شفاف و مجازات مسببان این حادثه، درباره وضعیت فاجعه بار انسانی در غزه هشدار داد و نسبت به تشدید بحران انسانی در نوار غزه که تهدیدی برای گرفتن جان شمار بیشتری از غیرنظامیان بی گناه است ابراز نگرانی شدید کرد.

وزارت خارجه امارات با تاکید بر اینکه اولویت اصلی و فوری پایان دادن به تشدید نظامی و برقراری آتش بس است؛ تاکید کرد موضع ما همواره حمایت از غیرنظامیان بی گناه، اطمینان از رسیدن فوری، پایدار و بدون مانع کمک های بشردوستانه و امدادی به نوار غزه و  اهمیت اجرای کامل و فوری قطعنامه های 2712 و 2720 شورای امنیت سازمان ملل متحد بوده است.

این وزارتخانه در پایان ضمن هشدار در خصوص وخامت اوضاع انسانی در غزه، بر ضرورت جلوگیری از تلفات بیشتر  تاکید کرد و  از جامعه جهانی خواست تمامی تلاش های خود را برای دستیابی به صلحی جامع و عادلانه بر اساس راه حل تشکیل کشور مستقل فلسطینی به کار گیرد.

منبع
سی ان ان

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا