سیاسی

تظاهرات حمایت از غزه در بغداد

شمار زیادی از شهرها و پایتخت های عربی از جمله بغداد پایتخت عراق شاهد برپایی تظاهرات همبستگی با فلسطینیان و حمایت از ساکنان غزه بود.

میدل ایست نیوز: شهرهای بغداد و  امان پایتخت‌های عراق و  اردن و  چند شهر یمن صحنه تظاهرات گسترده در  همبستگی با فلسطینیان و درخواست برای پایان دادن فوری به جنگ رژیم صهیونیستی در نوار غزه بود.

به گزارش الجزیره، تظاهرکنندگان در اردن به سمت  گذرگاه شیخ حسین در منطقه شمالی دره  رود اردن در استان إربد حرکت کردند و خواستار ایجاد یک پل زمینی مستمر به غزه شدند.

این در حالی است که مقامات اردنی از ورود مردم  به مناطق مرزی جلوگیری کردند در حالیکه تظاهرکنندگان سعی داشتند خود را  به پل شیخ حسین برسانند که اراضی اردن را از رژیم صهیونیستی جدا می کند.

همچنین صدها نفر در بغداد، پایتخت عراق، به منظور اعلام حمایت خود از فلسطینیان در نوار غزه، تظاهرات کردند و خواستار پایان جنگ رژیم صهیونیستی در نوار غزه شدند.

در همین حال، امروز تظاهراتی  نیز در شهرهای صنعا و شهر  صعده در شمال یمن  و همچنین شهر المهره در شرق این کشور در همبستگی با مردم فلسطین و در اعتراض به حملات اشغالگران برگزار شد.

شرکت کنندگان تاکید کردند  مردم یمن همچنان در کنار مردم فلسطین هستند و از عملیات نظامی جنبش انصارالله یمن  علیه کشتی هایی که از دریای سرخ و باب المندب عبور می کنند و مقصد آنها فلسطین اشغالی است، حمایت می کنند.

تظاهرکنندگان با تمجید از نقش مقاومت فلسطین در غزه، شکست و خفت  عربی و اسلامی در قبال فلسطین را محکوم کردند و  خواستار باز شدن گذرگاههای امن برای اعزام به فلسطین شدند.

منبع
الجزیره

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا