سیاسی

مصادره بیش از 270 هکتار از اراضی فلسطینیان به دست رژیم صهیونیستی

رژیم صهیونیستی  با مصادره بیش از 270 هکتار از اراضی فلسطینیان ، شهرک سازی های غیر قانونی خود را توسعه داده است.

میدل ایست نیوز: رژیم صهیونیستی با مصادره 650 فدّان یا جریب (هر فدان 4200 متر) از اراضی کرانه باختری اشغالی ، شهرک سازی ها را گسترش داده و به تازگی نیز چندین قطعه زمین را در نزدیکی یکی از شهرکهای بزرگ یهودی  نشین  این منطقه مصادره کرده است.

به گزارش خبرگزاری رسمی عراق، در اطلاعیه صادر شده توسط اداره شهری وابسته به وزارت دفاع(جنگ) رژیم صهیونیستی، مساحت زمین های مصادره شده بالغ بر  652  فدّان  معادل 273 هکتار اعلام شده است.

در همین ارتباط،  نبیل ابوردینه، سخنگوی تشکیلات خودگردان فلسطین  تاکید کرد اعلام رژیم صهیونیستی مبنی بر تصرف مناطق وسیعی از اراضی کرانه باختری در شرق قدس در واقع ادامه طرح های این رژیم برای منزوی و جدا ساختن این بخش، از محیط و اطراف مناطق فلسطین و ادامه جنگ همه جانبه آن علیه مردم فلسطین و مقدسات اسلامی و مسیحی آنهاست.

ابوردینه تصریح کرد: مقامات رژیم  اشغالگر به سیاستهای خود در به  چالش کشیدن مشروعیت بین‌المللی و قطعنامه‌های آن که بارها بر غیرقانونی بودن شهرک‌سازی‌ها در تمامی سرزمین‌های فلسطینی از جمله شرق قدس تاکید کرده اند، ادامه می‌دهند.

گفتنی است رژیم صهیونیستی کرانه باختری را در جنگ سال 1967 خود با اعراب اشغال کرد و این اراضی در واقع جزو مناطقی است که فلسطینی ها امیدوارند  کشور مستقل خود را بر این مرزها ایجاد کنند ضمن آنکه اغلب قدرتهای جهانی هم شهرک سازی ها را غیرقانونی می دانند  اما رژیم اشغالگر به این مسائل و موضعگیری ها توجهی نمی کند.

منبع
خبرگزاری رسمی عراق

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا