سیاسی

واکنش امریکا به اجلاس گروه‌های فلسطینی در مسکو

وزارت  خارجه امریکا در واکنش به برگزاری نشست گروه های فلسطینی در روسیه تأکید کرد که مسکو نقش سازنده ای در تلاش برای حل درگیری ها در  غزه ایفا نمی کند.

میدل ایست نیوز:  وزارت  خارجه امریکا در واکنش به برگزاری نشست گروه های فلسطینی در روسیه اعلام کرد دولت امریکا براین باور است که مسکو نقش سازنده ای را در تلاش برای حل درگیری ها در  غزه ایفا نمی کند.

به گزارش سی ان ان ، متیو میلر، سخنگوی این وزارتخانه در کنفرانسی خبر تصریح کرد ما ار تاریخ 7 اکتبر تاکنون شاهد ایفای نقش مهم مسکو در تلاش برای حل این نزاع نبوده‌ایم.

وی افزود: ما همیشه گفته‌ایم از کشورهایی استقبال می‌کنیم که می‌خواهند نقش سازنده‌ای در تلاش برای دستیابی به راه‌حل های  دیپلماتیک ایفا کنند، اما تاکید می کنم ارزیابی ما هرگز، این نقشی نبوده است که مسکو به دنبال آن است یا تمایل دارد آن را ایفا کند.

این اظهار نظر مقامات امریکایی در حالی عنوان می شود که گروه‌های فلسطینی از جمله سازمان آزادیبخش فلسطین و حماس در  مسکو پایتخت روسیه برای بحث و بررسی در خصوص تشکیل دولت جدید گرد هم آمده اند.

در همین زمینه، خبرگزاری رسمی روسیه «ریانووستی» درباره سفر مقامات گروه‌های فلسطینی گزارش داد، دیدار گروه‌های فلسطینی با سخنرانی ویتالی نعومکین، مدیر مؤسسه شرق‌شناسی روسیه آغاز شد و وی ضمن خوشامدگویی به شرکت‌کنندگان، برای آنها آرزوی موفقیت کرد.

حسین حمایل، سخنگوی جنبش فتح  به سی‌ان‌ان گفت هدف از این نشست یافتن راه‌هایی برای «متحد کردن گروه‌ها و جناح‌های فلسطینی زیر چتر سازمان آزادی‌بخش فلسطین و تشکیل یک دولت جدید است که قادر به کار در شرق قدس، کرانه باختری اشغالی و نوار غزه باشد.

گفتنی است  سرگی لاوروف، وزیر خارجه روسیه در سخنرانی افتتاحیه خود خواستار تشکیل کشور  مستقل فلسطینی بر اساس قطعنامه های شورای امنیت و مجمع عمومی سازمان ملل شد.

منبع
سی ان ان

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا