اقتصادیخبر اول

توضیح وزیر اقتصاد امارات درباره پیامدهای خروج از لیست خاکستری «اف‌ای‌تی‌اف»

وزیر اقتصاد امارات متحده عربی اعلام کرد کشورش بعد از امریکا رتبه دوم را در جذب سرمایه های خارجی داشته و از فهرست خاکستری FATF خارج شده است.

میدل ایست نیوز:  وزیر اقتصاد امارات متحده عربی اعلام کرد اقتصاد امارات در دوران آینده بعد از خروج این کشور از فهرست خاکستری گروه ویژه اقدام مالی (FATF)، شاهد پیامدهای مثبتی خواهد بود.

«عبدالله بن طوق المری» در گفت‌وگو با شبکه سی ان ان، با اشاره به  پیش بینی رشد 5 درصدی اقتصاد امارات برای سال 2024 و نقش رئیس امارات در خروج این کشور از فهرست خاکستری «FATF»  اعلام کرد آگاهی زیادی در بخش اقتصادی ایجاد شده است و سرمایه گذاری ها با وجود کنترل ونظارت بر فعالیت‌های اقتصادی کشور افزایش چشمگیری داشته است و تاثیر این گام افزایش کارایی ها در بخش های دولتی و خصوصی از طریق برگزاری کارگاه‌های آموزشی بوده است.

المری در ادامه تصریح کرد در پیش گرفتن این سیاست‌ها نتایج خود را در رشد تولید داخلی امارات در سال 2022 به میزان 7.9 درصد و در نیمه نخست سال 2023 به میزان 3.6 درصد نشان داده است ضمن آنکه تولید ناخالص داخلی غیرمالی در همین دوره 5.9 درصد رشد داشته است.

این در حالی است که امارات متحده عربی توانسته است  23 میلیارد دلار سرمایه گذاری خارجی در سال 2022 و 19 میلیارد دلار در سال 2021 در دوره پس از  شیوع کرونا جذب سرمایه داشته باشد.

بنا به گفته وزیر اقتصاد امارات اگر چه هنوز آمارهای سال 2023 به طور کامل منتشر نشده است اما شاخص ها و گزارش ها حکیات از آن دارد که امارات بعد از امریکا در جذب سرمایه گذاری های جدید در رتبه دوم قرار دارد و در حال دستیابی به رکوردهای منحصر به فرد بویژه در زمینه تجارت جهانی است که به 3.4 تریلیون دلار رسیده است.

وی با اشاره به تورم و نرخ بهره بالا و افزایش تقاضاها و کاهش عرضه  تصریح کرد برای غلبه بر این چالش ها،  امارات سیاست اقتصاد باز را در پیش گرفته و برای پاسخگویی به جهانیان به سمت افزایش عرضه حرکت کرده است.

وی در پایان با اشاره به تاثیر کرونا بر سیستم اقتصادی جهان ، مهمترین بخش های اقتصادی مورد توجه را هوش مصنوعی و  فناوری های در حال توسعه مالی و تجارت الکترونیک دانست که در توسعه پایدار نقش مهمی ایفا خواهند کرد.

منبع
سی ان ان

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا