خبر اولسیاسی

مقام بلندپایه حماس:
در صورت همکاری تل آویو، امکان توافق آتش‌بس ظرف 24 تا 48 ساعت آینده وجود دارد

یک مقام بلندپایه حماس به خبرگزاری «فرانس پرس» گفت که در صورت موافقت رژیم صهیونیستی با مطالبات حماس، توافق آتش‌بس موقت در غزه ظرف 24 تا 48 ساعت آینده ممکن است.

میدل ایست نیوز: یک مقام بلندپایه حماس به خبرگزاری «فرانس پرس» گفت که در صورت موافقت رژیم صهیونیستی با مطالبات حماس، توافق آتش‌بس موقت در غزه ظرف 24 تا 48 ساعت آینده ممکن است.

به گزارش «الشرق الاوسط» این مقام که نخواست نامش فاش شود تأکید کرد که مذاکرات قاهره امروز (یکشنبه) آغاز می‌شود و اگر رژیم صهیونیستی همکاری کند راه برای توافق ظرف 24-48 ساعت آینده هموار خواهد شد.

روز گذشته نیز یک مقام امریکایی گفته بود که برقراری آتش‌بس مشروط به موافقت حماس با آزادی «گروه مشخصی از گروگان‌ها» است چون تل آویو با کلیات توافق موافقت کرده است.

این مقام امریکایی که نخواسته بود نامش فاش شود تأکید کرد که «توپ در زمین حماس است» و افزود که تل آویو عملا با توافق موافقت کرده است.

وی گفت مذاکرات برسر آتش‌بس 6 هفته‌ای در غزه است.

پیش از این رئیس جمهور امریکا اعلام کرده بود که آتش‌بس روز دوشنبه (فردا) برقرار می‌شود اما حملات اخیر رژیم صهیونیستی به خصوص حمله به فلسطینیانی که در صف دریافت کمک‌های انسان دوستانه در مرکز غزه بودند به روند مذاکرات آسیب زد.

منابع خبری امروز تأکید کردند که هیئتی از رژیم صهیونیستی برای مذاکره درباره آتش‌بس موقت به قاهره رفته است.

منبع
الشرق الاوسط

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا