اقتصادی

توصیه‌های صندوق بین‌المللی پول به عراق: کاهش وابستگی به نفت با افزایش مالیات

صندوق بین المللی پول از دولت عراق خواستار کنترل وضعیت مالی کشور و صورتحساب بخش دولتی، گسترش پایه مالیاتی و افزایش درآمدهای غیر نفتی در راستای دستیابی به ثبات اقتصادی شد.

میدل ایست نیوز: صندوق بین المللی پول از دولت عراق خواستار کنترل وضعیت مالی کشور و صورتحساب بخش دولتی، گسترش پایه مالیاتی و افزایش درآمدهای غیر نفتی در راستای دستیابی به ثبات اقتصادی شد.

به گزارش «آناتولی» این درخواست صندوق بین المللی پول  از عراق روز یکشنبه (3 مارس) و در بیانیه ای پس از مذاکرات مشترک با مقامات مالی و اقتصادی عراق ایراد شد.

صندوق بین المللی پول اعلام کرد برای عبور از نوسانات قیمت نفت، عراق باید به رشد اقتصادی بالایی دست یابد و نیروی کار بیشتری جذب و صادرات غیرنفتی را تقویت و پایه مالیاتی را گسترش و دستمزد را تنظیم کند.

این صندوق افزود دولت عراق باید در راستای توسعه و رشد بخش خصوصی، اصلاح بازار کار، نوسازی بخش مالی، تجدید ساختار بانک های دولتی، اصلاح نظام بازنشستگی، برق و کاهش فساد بکوشد.

صندوق بین المللی پول به رشد بخش غیرنفتی عراق در سال 2023 اشاره کرد و ادامه داد رشد ناخالص داخلی واقعی در بخش غیر نفتی 6 درصد پش بینی می شود.

این صندوق همچنین پیش‌بینی کرد که تورم عراق که در ژانویه 2023 به 7.5 درصد رسیده بود در پایان این سال به 4 درصد کاهش پیدا کند و افزود که کاهش تورم موجب کاهش قیمت غذا و انرژی می‌شود.

در این بیانیه آمده که بهبود قیمت نفت باعث شده که ذخایر ارزی عراق از 88 میلیارد دلار در پایان 2021 به 112 میلیارد دلار در پایان 2023 افزایش پیدا کند.

منبع
آناتولی

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا