سیاسی

هیئت رژیم صهیونیستی برای مذاکره بیشتر با حماس به دوحه می‌رود

یک مقام در رژیم صهیونیستی گفت که احتمالاً یک هیئت از این رژیم در اوایل هفته آینده به دوحه، پایتخت قطر می‌رود تا مذاکرات بیشتری درباره آزادی اسیران انجام دهد.

میدل ایست نیوز: یک مقام در رژیم صهیونیستی به CNN گفت که احتمالاً یک هیئت از این رژیم در اوایل هفته آینده به دوحه، پایتخت قطر می‌رود تا مذاکرات بیشتری درباره آزادی اسیران انجام دهد.

این مقام مسئول با بیان اینکه کابینه جنگ رژیم صهیونیستی عصر روز شنبه برای بحث و بررسی و تدوین دستورالعمل‌های هیئت تشکیل جلسه می‌دهد، ادامه داد: دلیل سفر این هیئت به دوحه این است که در نهایت از جنبش حماس پاسخی دریافت شد، هرچند که پاسخی موضوع داده شده هنوز «افراطی و مضحک» است.

وی پیش بینی کرد که مذاکرات «بسیار دشوار» باشد.

دفتر بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی اعلام کرد که «حماس به خواسته های غیرواقعی خود ادامه می دهد، اما یک هیئت اسرائیلی برای مذاکرات بیشتر به دوحه اعزام خواهد شد».

یکی دیگر از مقامات رژیم نیز گفت که تل آویو تا پایان روز شنبه در مورد محدوده اختیارات اعطاشده به تیم مذاکره کننده تصمیم خواهد گرفت و به میانجی ها اجازه می دهد تا مذاکرات غیرمستقیم با حماس را بیشتر کنند.

پیش از این منابع خبری گزارش دادند که حماس در تماس‌های مستمر در خصوص آتش‌بس و آزادی اسیران در غزه، پاسخ جدیدی به میانجی‌های مصری و قطری ارسال کرده است.

سی‌ان‌ان پیش از این گزارش داده بود که انتظار می‌رود مرحله اول این توافق شامل آتش‌بس به دلایل بشردوستانه به مدت 6 هفته و تبادل حدود 40 گروگان اسرائیلی در ازای حضور تعداد زیادی از فلسطینی‌ها در زندان‌های اسرائیل باشد.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا