اجتماعیسیاسی

عزم دولت عراق برای بستن پرونده آوارگان داخلی تا نیمه سال جاری

مشاور نخست‌وزیر عراق تأکید کرد که دولت عراق مصمم به بستن کامل پرونده آوارگان و برچیدن اردوگاه‌ها تا نیمه سال جاری است.

میدل ایست نیوز: بهاء موسی، مشاور نخست‌وزیر عراق، تأکید کرد که دولت عراق مصمم به بستن کامل پرونده آوارگان و برچیدن اردوگاه‌ها تا نیمه سال جاری است.

موسی در گفت‌وگو با روزنامه «الصباح» عراق، تأکید کرد که موضوع برچیدن اردوگاه‌ها و پایان دادن به پرونده آوارگان مسئله‌ای است که بی هیچ علت موجهی 10 سال به تعویق افتاده است و این موضوع به وجهه عراق آسیب زده است.

وی ادامه داد که محمد شیاع السودانی نخست‌وزیر عراق با جدیت مصمم به بستن پرونده آوارگان در کشور است و افزود که در حال حاضر اکثر اردوگاه‌ها در استان‌های اربیل و دهوک است که اکثر ساکنانشان ایزدیان اهل سنجار هستند که مشکلات موجود در این شهر که به مسائل سیاسی مربوط می‌شود مانع از بازگشت آنها شده است.

موسی تأکید کرد که مجلس عراق و هیئت دولت تشکیل صندوق خاص بازسازی سنجار را تصویب کرده‌اند و بودجه ویژه‌ای برای بازسازی خانه‌ها و مدارس و بیمارستان‌های سنجار اختصاص یافته تا آوارگان منطقه ترغیب به بازگشت به سکونتگاه‌هایشان وشند.

وی افزود که وزارت امور مهاجران و آوارگان عراق کمک‌هزینه پرداختی به آوارگانی که به خانه‌هایشان برمی‌گردند را از یک ونیم میلیون دینار به 4 میلیون دینار افزایش داده است.

مشاور نخست‌وزیر عراق تأکید کرد که با وجود عزم دولت، بسته شدن اردوگاه‌ها به خصوص در اقلیم کردستان عراق با چالش‌های جدی مواجه است.

منبع
الصباح

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا