خبر اولسیاسی

حزب دموکرات کردستان مشارکت در انتخابات پارلمانی اقلیم را تحریم کرد

حزب دموکرات کردستان با انتشار بیانیه ای ضمن غیر قانونی خواندن احکام دادگاه فدرال عراق، انتخابات پارلمانی اقلیم کردستان عراق را تحریم کرد.

میدل ایست نیوز: حزب دموکرات کردستان به ریاست مسعود بارزانی با انتشار بیانیه ای ضمن غیر قانونی خواندن احکام دادگاه فدرال عراق، انتخابات پارلمانی اقلیم کردستان عراق را تحریم کرد.

به گزارش «رووداو» دفتر سیاسی حزب دموکرات کردستان بیانیه ای درباره تصمیمات دادگاه عالی فدرال عراق درباره انتخابات اقلیم کردستان منتشر کرد.

دفتر سیاسی حزب دموکرات اعلام کرد که شاهد آن هستیم که عدم تسلیم حزب دموکرات در برابر یک تصمیم غیر قانونی و یک سیستم تحمیل شده خارج از اراده ملت کردستان و نهادهای قانونی آن و عدم شرکت در انتخاباتی که برخلاف قانون و قانون اساسی و زیر سایه یک نظام انتخاباتی تحمیل شده به نفع ملت و میهنمان است.

حزب دموکرات کردستان از طرف های ائتلاف اداره حکومت خواست به مسئولیت های ملی خود در اجرای قانون اساسی و همه بندهای توافق سیاسی و اداری ویژه تشکیل دولت کنونی به نخست وزیری محمد شیاع السودانی عمل کنند.

دفتر سیاسی حزب دموکرات کردستان تهدید کرد که در غیر این صورت امکان تداوم فعالیت این حزب در فرآیند سیاسی وجود ندارد.

اقلیم کردستان عراق تعداد کرسی های پارلمان خود را از 100 کرسی به 111 کرسی افزایش داده و 11 کرسی را به اقلیت ها اختصاص داده بود. دادگاه فدرال عراق این تصمیم اقلیم را غیر قانونی دانست و لغو کرد.

بدین ترتیب اقلیت ها سهمیه ثابتی در پارلمان ندارند و تعداد کرسی های آنها منوط به تعداد رأیی است که کسب می کنند.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا