سیاسی

وزیر آموزش عالی عراق خبر داد:
ورود قریب الوقوع دانشگاه‌های عراقی به رتبه‌بندی شانگهای

وزیر آموزش عالی عراق در دیدار با رئیس جمهور کشور از ورود قریب الوقوع دانشگاه‌های عراقی به رتبه‌بندی شانگهای خبر داد.

میدل ایست نیوز: عبداللطیف جمال رشید رئیس جمهور عراق امروز چهارشنبه (20 مارس) در قصر «السلام» در بغداد از نعیم العبودی وزیر آموزش عالی کشور استقبال کرد.

بر اساس بیانیه ریاست جمهوری عراق، رشید و العبودی در این دیدار درباره اوضاع دانشگاه‌ها و دانشکده‌های کشور گفت‌وگو کردند.

رئیس جمهور عراق در این دیدار بر اهمیت وضع قوانینی که موجب توسعه آموزش در کشور و ارتقای جایگاه دانشگاه های عراق می‌شود، تاکید کرد.

رشید همچنین به ضرورت استفاده از بورسیه و کمک هزینه‌های تحصیلی برای دانشجویان تحصیلات تکمیلی که در جریان سفر وی به قبرس در دسامبر گذشته توسط موسسه قبرس به دانشجویان عراقی ارائه شد، اشاره کرد.

وی خواستار بهره‌مندی از این فرصت برای کسب تجربه و توسعه آموزش کشور از طریق توسعه راه‌های همکاری و هماهنگی بین دانشگاه‌های عراق و دانشگاه‌های دیگر کشورهای جهان شد.

رئیس جمهور عراق همچنین بر ضرورت افزایش و توسعه بورسیه تحصیلی تاکید کرد و گفت این امر دانشجویان عراقی را تشویق می کند تا به کار خود در کسب مهارت و تخصص ادامه دهند.

از طرفی دیگر العبودی در این دیدار توضیحات مختصری درباره توسعه و پیشرفت آموزش در سطح تدریس و شمار دانشجویان و موفقیت دانشگاه‌های عراقی در ورود به رتبه‌بندی بین المللی ارائه کرد.

وی در ادامه به ورود قریب الوقوع دانشگاه‌های عراقی به رتبه‌بندی شانگهای و تحصیل یک هزار و 15 دانشجوی خارجی در دانشگاه‌های عراق اشاره کرد.

وزیر آموزش عالی عراق تاکید کرد اقدامات برای ایجاد راکتور تحقیقاتی برای آموزش دانشجویان و تبدیل آن به راکتورهایی که در خدمت مسائل علمی و تحقیقاتی باشد در حال انجام است.

العبودی ادامه داد در این راستا هماهنگی و همکاری هایی با آژانس بین المللی انرژی اتمی وجود دارد.

شایان ذکر است که رئیس جمهور عراق در ۱۰ دسامبر گذشته به قبرس سفر و بر ضرورت فعالسازی توافقنامه رایزنی های سیاسی که در سال 2015 میان عراق و قبرس امضا شد، تاکید کرد.

منبع
ریاست جمهوری عراق

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا