اجتماعی

السودانی پیروزی تیم فوتبال عراق بر فیلیپین را تبریک گفت

نخست وزیر عراق ضمن تبریگ پیروزی تیم ملی فوتبال این کشور بر فیلیپین در بازی های مقدماتی جام جهانی 2026 بر حمایت از جوانان عراقی در این مسیر مهم فوتبالی تاکید کرد.

میدل ایست نیوز: محمد شیاع السودانی با انتشار پیامی در صفحه شخصی خود در پایگاه اجتماعی (ایکس)، پیروزی یک بر صفر تیم ملی عراق در بازی شب گذشته خود مقابل  همتای فیلیپینی خود را در  زمین ورزشگاه بین المللی بصره ، تبریک گفت.

در پیام السودانی آمده است: به تیم ملی کشورمان برای ادامه پیروزی هایش در مرحله مقدماتی جام جهانی تبریک می گوییم و بر حمایت و پشتیبانی کامل خود از جوانان عراقی در این مسیر مهم فوتبالی تاکید می کنیم. همچنین از همراهی  و حمایت همیشگی تماشچیان عزیز از «شیرهای بین النهرین» در میادین مختلف کمال قدردانی را دارم.

در همین حال، خسوس کاساس سرمربی تیم ملی فوتبال عراق نیز از عملکرد شاگردانش در بازی برابر فیلیپین و نتیجه به دست آمده ابراز خرسندی کرد.

خسوس کاساس در نشست خبری پس از بازی گفت: به دلیل سبک تیم فیلیپین و بازی بسته آن، بازی سختی برای ما بود و  ما فرصت های زیادی را از دست دادیم ضمن آنکه یک ضربه پنالتی هم به سود ما اعلام نشد .

وی افزود: تیم ما از نظر تاکتیکی خوب کار کرد، اما در ضربات آخر کم دقت بودیم و ما امروز شاهد  بودیم کره جنوبی علیرغم برتری کامل مقابل حریف خود نتوانست پیروز از میدان خارجی شود.

تیم ملی فوتبال  عراق در بازی های انتخابی جام جهانی و ملتهای آسیا در گروه «اف» این رقابت‌ها با تیم‌های ویتنام، فیلیپین و اندونزی هم گروه است و با کسب 9 امتیاز از سه بازی در صدر این گروه قرار دارد.

گفتنی است 46 تیم آسیایی برای 8 سهمیه مستقیم حضور در جام جهانی 2026 و یک سهمیه حضور در پلی‌آف تلاش می‌کنند. در دور اول 20 تیم باهم بازی می‌کنند و 10 تیم راهی دور دوم می‌شوند. آنگاه  36 تیم آسیایی در 9 گروه چهار تیمی قرار می‌گیرند و دو تیم برتر هر گروه راهی دور سوم خواهند شد.در دوم سوم نیز  18 تیم  در سه گروه شش تیمی قرار خواهند گرفت. تیم‌های اول و دوم این دور  مستقیم به جام جهانی صعود می‌کنند و تیم‌های سوم و چهارم راهی دور چهارم می‌شوند. 6 تیم دور چهارم در دو گروه سه تیمی قرار می‌گیرند و تیم برتر هر گروه راهی جام‌جهانی می‌شود. دو تیم دوم هم باهم بازی می‌کنند و تیم برتر وارد مسابقات پلی‌آف بین‌قاره‌ای خواهد شد.

منبع
دفتر نخست وزیر عراق

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا