سیاسی

مخالفت مصر، اردن و فرانسه با هرگونه اقدام نظامی در رفح

مصر، اردن و فرانسه خواستار توقف دائم جنگ در نوار غزه شدند و مخالفت خود را با هرگونه فعالیت نظامی در شهر رفح اعلام کردند.

میدل ایست نیوز: مصر، اردن و فرانسه خواستار توقف دائم جنگ در نوار غزه و آزادی همه گروگان ها و بازداشت شدگان شدند و مخالفت خود را با هرگونه فعالیت نظامی در شهر رفح اعلام کردند.

به گزارش اسکای نیوز، سامح شکری، وزیر خارجه مصر، ایمن الصفدی، وزیر خارجه اردن و استفان سژورنی، وزیر خارجه فرانسه درباره نوار غزه رایزنی کردند.

وزرای خارجه 3 کشور ضمن محکوم کردن همه تعرضات و تجاوزات، نسبت به پیامدهای فجیع وضعیت بشری و قحطی و فروپاشی سیستم بهداشتی در غزه هشدار دادند و بر مخالفت خود با هرگونه تلاش برای آواره کردن و کوچاندن اجباری ملت فلسطین تاکید کردند.

آنها بر اهمیت نقش مصر در کاهش رنج ساکنان غیر نظامی غزه و مذاکرات مرتبط با آتش بس و گروگان ها و بازداشت شدگان تاکید کردند.

شکری، الصفدی و سژورنی با هرگونه حمله نظامی به رفح که به 1.5 میلیون آواره فلسطینی پناه داده مخالفت کردند.

وزرای خارجه مصر، اردن و فرانسه بر قطعی بودن اجرای راه حل دو کشور براساس مصوبات سازمان ملل از جمله تشکیل کشور مستقل فلسطین، دارای حاکمیت و به صورت یکپارچه و قابل زندگی براساس مرزهای 1967 با هدف زندگی رژیم صهیونیستی و فلسطین در کنار یکدیگر در صلح و امنیت تاکید کردند.

منبع
اسکای نیوز

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا