سیاسی

سخنگوی رژیم صهیونیستی استعفا داد

سخنگوی دولت رژیم صهیونیستی به دلیل توئیت خود علیه وزیر خارجه انگلیس، از مقام خود استعفا داد.

میدل ایست نیوز: ایلان لوی، سخنگوی انگلیسی زبان دولت رژیم صهیونیستی روز یکشنبه، بعد از نزدیک به سه هفته از تعلیق از کارش به سبب انتقاد علنی از دیوید کامرون، وزیر خارجه انگلیس سرانجام از سمت خود استعفا کرد.

به گزارش الجزیره، دیوید کامرون در 8 مارس، خواستار اجازه ورود کامیون‌های بیشتر به نوار غزه به عنوان سریع‌ترین راه برای رساندن کمک‌ها به افراد نیازمند شده بود، اما لوی در حساب کاربری خود در پایگاه اجتماعی ایکس« X » به این  درخواست کامرون به کنایه پاسخ داد و نوشت امیدوار است این وزیر انگلیسی آگاه باشد که هیچ محدودیتی برای ورود غذا، آب، دارو یا تجهیزات سرپناه به غزه وجود ندارد.

وی خطاب به کامرون افزود لندن باید روزانه 100 کامیون کمک ارسال کند تا اسرائیل (رژیم صهیونیستی) بتواند آزمایش کند که آیا این کمک‌ها از طریق گذرگاه کرم ابوسالم وارد می شود یا خیر.

روزنامه یدیعوت آحارونوت نوشته بود این توییت اعتراض انگلیس را برانگیخت و  لندن خواستار توضیح در این خصوص شد که آیا این سخنان لوی منعکس کننده موضع دولت اسرائیل (رژیم صهیونیستی) است یا خیر.

این منبع افزود: توئیت علیه کامرون تنها دلیلی نبود که منجر به تصمیم به تعلیق لوی از کار شد بلکه مجموعه‌ای از اتفاقات، از جمله صدور مجوز رقص با ستاره‌ها به فاصله مدت کوتاهی از جنگ و  انتشار اخبار نادرستی مبنی بر پیدا شدن اندام تناسلی بریده شده در یکی از اجساد اسرائیلی ها که  به اعتبار رژیم صهیونیستی آسیب بسیار جدی وارد کرد؛ از عمده این دلایل بود.

گفتنی است استعفای لوی پس از استعفای تعداد زیادی از مقامات  ارتش این رژیم از جمله دانیل هاگاری، سخنگوی ارتش  صورت گرفت.

منبع
الجزیره

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا