اجتماعیسیاسی

وزیر کار عراق:
مساله تامین نیروی کار خارجی نیارمند تصمیم هیئت دولت است

وزیر کار و امور اجتماعی عراق ضمن اشاره به وجود ده‌ها هزار کارگر بنگلادشی در کشور گفت: مساله تامین نیروی کار خارجی نیارمند تصمیم هیئت دولت است.

میدل ایست نیوز: احمد الاسدی وزیر کار و امور اجتماعی عراق بر اهمیت وضع سازوکاری برای تنطیم مقررات مربوط به کارگران خارجی در کشور از جمله کارگران بنگلادشی بر اساس قوانین عراق تاکید کرد.

به گزارش «الفرات نیوز» وزارتخانه مذکور در بیانیه خود نوشت الاسدی در دیدار «امدی فضلول باری» سفیر بنگلادش در بغداد، بر روابط تاریخی بین عراق و بنگلادش به ویژه در سطح کشورهای اسلامی و امور مربوط به کارگران بنگلادشی موجود در کشور تاکید کرد.

وی اشاره کرد تصمیم اتخاذ شده از جانب هیئت دولت در رابطه با منع ورود کارگران بنگلادشی شامل شهروندان بنگلادشی نمی شود و با وجود این تصمیم، ده ها هزار کارگر بنگلادشی به ویژه کارگران غیر قانونی در این کشور وجود دارند.

وزیر کار و امور اجتماعی عراق تصریح کرد وزارتخانه مذکور پیش از این از سازوکاری برای بهبود وضعیت کارگران خارجی طی 45 روز و تمدید مجدد آن خبر داد و گفت آمار ثبت شده با آمار واقعی کارگران خارجی موجود در کشور تناسب ندارد.

الاسدی بر اهمیت همکاری سفارت بنگلادش در بغداد با وزارت کار و امور اجتماعی کشور تاکید کرد که این امر در تنظیم اوضاع کارگران در عراق به طور قانونی نقش ایفا می کند.

وی درباره یادداشت تفاهم بین دو کشور اعلام کرد این یادداشت تفاهم آماده امضا است اما مساله تامین نیروی کار نیازمند تصمیم هیئت دولت است.

منبع
الفرات نیوز

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا