خبر اولسیاسی

نظر نهایی دادگاه فدرال عراق درباره جلسه انتخاب رئیس مجلس

دادگاه فدرال عراق رسیدگی به شکایت درباره ابطال جلسه انتخاب رئیس مجلس عراق را خارج از صلاحیت و اختیار خود دانست.

میدل ایست نیوز: دادگاه فدرال عراق رسیدگی به شکایت درباره ابطال جلسه انتخاب رئیس مجلس عراق را خارج از صلاحیت و اختیار خود دانست.

به گزارش خبرگزاری رسمی عراق (واع)، دادگاه فدرال عراق امروز پس از بررسی شکایت برای ابطال جلسه انتخاب رئیس مجلس عراق، آن را خارج از اختیارات و صلاحیت خود دانست.

جلسه انتخاب رئیس مجلس عراق در سال گذشته برگزار شد و در دور اول آن دو نماینده حائز اکثریت آرا شدند بی آنکه حد نصاب لازم برای انتخاب به عنوان رئیس مجلس را پیدا کنند.

پس از آن لازم بود که دور دوم انتخاب رئیس مجلس برگزار شود اما اختلاف شدید میان نیروهای سیاسی عراق به خصوص گروه‌های اهل سنت باعث خروج نمایندگان و از رسمیت افتاده جلسه شد.

در پی آن، شماری از نمایندگان مجلس شکایت‌هایی را درباره اصل اعتبار این جلسه و نیز صلاحیت شعلان الکریم، نامزد حزب تقدم برای ریاست مجلس، به دادگاه فدرال ارسال کردند، از جمله هیبت الحلبوسی، نماینده حزب تقدم، در خصوص «تخلفات» رخ داده در جلسه مجلس نمایندگان شکایتی تنظیم کرد.

این در حالی است که انتخاب رئیس جدید برای مجلس عراق عملا منوط به تعیین تکلیف این جلسه از سوی دادگاه فدرال شده و نیروهای سیاسی این پرونده را مسکوت گذاشته اند.

منبع
واع

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا