سیاسی

بلینکن در گفت وگو با عباس اعلام کرد:
امریکا آماده همکاری با دولت جدید فلسطین است

وزیر خارجه امریکا در گفت وگوی تلفنی با رئیس تشکیلات خودگردان فلسطینی تاکید کرد واشنگتن آماده همکاری با دولت جدید فلسطین است.

میدل ایست نیوز: آنتونی بلینکن وزیر خارجه امریکا در شامگاه دوشنبه (1 مارس) در گفت وگوی تلفنی با محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین تاکید کرد واشنگتن به دنبال همکاری با دولت جدید فلسطین است و برای آن آرزوی موفقیت می کند.

به گزارش «العربی الجدید» بلینکن در گفت وگو با عباس اشاره کرد امریکا با همکاری فلسطین و طرف های عربی برای محافظت از غیرنظامیان در نوار غزه و ورود کمک های انسان دوستانه و تلاش برای راه حل سیاسی که منجر به برپایی کشور مستقل فلسطینن شود، فشار وارد خواهد کرد.

در این راستا متیو میلر سخنگوی وزارت خارجه امریکا در گزارشی که توسط کنسولگری امریکا در قدس منتشر شد گفت وزیر خارجه کشورش در گفت وگو با رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین بر اشتیاق امریکا برای همکاری با دولت جدید فلسطین برای تقویت صلح، امنیت و شکوفایی و اجرای اصلاحات ضروری آن تاکید کرد.

به گفته میلر، بلینکن بار دیگر بر تعهد امریکا به رپایی کشور مستقل فلسطین با تضمین امنیتی برای رژیم صهیونیستی تاکید کرد.

از طرفی دیگر عباس در این گفت وگوی تلفنی به ضرورت توقف تجاوزات مستمر رژیم صهیونیستی علیه مردم فلسطین به ویژه در نوار غزه اشاره کرد.

وی از وزیر خارجه امریکا خواستار جلوگیری از انجام عملیات نظامی توسط رژیم صهیونیستی در شهر رفح شد و نسبت به پیامدهای آن در صورت وقوع این حمله هشدار داد.

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین بار دیگر تاکید کرد نوار غزه جزء جدایی ناپذیر کشور فلسطین است و این امر قابل قبول نیست.

منبع
العربی الجدید

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا