سیاسی

درخواست نخست وزیران قطر و اسپانیا برای توقف جنگ در غزه

نخست وزیران قطر و اسپانیا در دیدار با یکدیگر در دوحه خواستار توقف جنگ در نوار غزه شدند.

میدل ایست نیوز: محمد بن عبدالرحمن آل ثانی، وزیر خارجه قطر و پدرو سانچز، نخست وزیر اسپانیا خواستار عمل کردن جامعه بین الملل به مسئولیت خود و برقراری آتش بس پایدار در نوار غزه شدند.

به گزارش الخلیج آنلاین، وزیر خارجه و نخست وزیر قطر گفت که درباره حمله رژیم صهیونیستی به کارمندان آشپزخانه مرکزی جهانی در غزه رایزنی و موضع دولت اسپانیا در مخالفت با جنگ در نوار غزه را تحسین کردیم.

وی ضمن تاکید بر موضع قطر مبنی بر حل عادلانه و فراگیر قضیه فلسطین، ابراز امیدواری کرد که تصمیمات دیوان بین المللی دادگستری، آغازی برای آتش بس دائم در نوار غزه باشد.

محمد بن عبدالرحمن آل ثانی ضمن اشاره به تلاش ها برای دستیابی به توافق، بر پایبندی دوحه برای آزادی گروگان ها و پایان جنگ تاکید کرد.

وی با اشاره به اینکه مذاکرات به دلیل همان اختلافات که در پاریس وجود داشت، در حالت تعلیق قرار دارد، تاکید کرد که هیچ کشوری از عملیات رژیم صهیونیستی در رفح حمایت نمی کند.

از طرفی دیگر سانچز به توافق بر سر برگزاری کنفرانسی بین المللی برای پایان جنگ در نوار غزه اشاره کرد.

وی در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با همتای قطری خود، از رژیم صهیونیستی خواست، جزئیات و شرایط کشته شدن 7 عضو کادر آشپزخانه مرکزی جهانی را توضیح دهد.

نخست وزیر اسپانیا خواستار توقف خشونت، عمل به قانون بین الملل، تسهیل ورود کمک ها به غزه و عدم حمله رژیم صهیونیستی به رفح شد.

وی ضمن اشاره به اینکه هر گونه تشدید تنش در منطقه، ممکن است پیامدهای بسیار خطرناکی داشته باشد، مجددا بر حمایت کشورش از عضویت فلسطین در سازمان ملل به عنوان یک کشور دارای حاکمیت تاکید کرد.

منبع
الخلیج آنلاین

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا