سیاسی

رئیس دادگاه عالی فدرال عراق:
سازمان ملل در رفع موانع اجرای انتخابات پارلمان کردستان نقش ایفا کند

رئیس دادگاه فدرال عراق در دیداری با نماینده دبیرکل سازمان ملل متحد در بغداد ضمن اشاره به برگزاری انتخابات در موعد مقرر از سازمان ملل متحد خواست در رفع موانعی که در مقابل انتخابات پارلمانی کردستان قرار می‌گیرند، نقش آفرینی کند.

میدل ایست نیوز: جاسم محمد عبود رئیس دادگاه فدرال عراق در دیداری با جینن هنيس پلاسخارت نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل متحد در عراق ضمن تأکید بر ضرورت برگزاری انتخابات پارلمانی اقلیم کردستان عراق در موعد مقرر، از سازمان ملل متحد خواست در رفع موانع اجرای انتخابات نقش آفرینی کند.

به گزارش «کردپرس» عبود و پلاسخارت در این دیدار درباره نقش سازمان ملل متحد در برگزاری انتخابات در موعد مقرر شده با سازوکارهایی که ضامن سلامت روند انتخابات و عادلانه بودن آنها و همچنین ضامن مشارکت همگانی باشد، گفت و کردند.

رئیس دادگاه فدرال اعلام کرد فرستاده سازمان ملل متحد باید در رفع موانع موجود بر سر راه انتخابات پارلمانی کردستان نقش ایفا کند.

محور دیگر این دیدار به بررسی مشکلات حقوق کارمندان اقلیم کردستان در حکم دادگاه فدرال اختصاص داشت عبود در این باره گفت: «در پی صدور حکم دادگاه فدرال در خصوص موضوع پرداخت حقوق، در هفته جاری حقوق بازنشستگان و مستمری بگیران و ذینفعان سازمان تامین اجتماعی در اقلیم کردستان پرداخت شد».

وی علت صدور چنین حکمی را ناشی از وجود مشکلات میان دولت فدرال و دوات اقلیم کردستان در خصوص اجرای قانون بودجه دانست و اعلام کرد دادگاه در حکم خود اعلام کرده است که نباید این مشکل باعث محرومیت کارمندان و بازنشستگان اقلیم کردستان از حقوقشان شود.

منبع
کردپرس

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا