اجتماعی

وزارت بهداشت عراق خبر داد:
آغاز طرح واکسیناسیون 6.5 میلیون دانش‌آموز در عراق

وزیر بهداشت عراق اعلام کرد: طرح واکسیناسیون 6.5 میلیون دانش‌آموز دختر و پسر در مهدهای کودک‌ و مدارس ابتدایی کشور آغاز شد.

میدل ایست نیوز: صالح الحسناوی وزیر بهداشت عراق از آغاز طرح واکسیناسیون 6.5 میلیون دانش‌آموز در مقابله با بیماری سرخک در مهدهای کودک و مدارس ابتدایی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری رسمی عراق (واع) الحسناوی در کنفرانس مطبوعاتی که به مناسبت آغاز طرح تزریق واکسن سرخک با حضور وزیر آموزش و پرورش عراق، نماینده سازمان جهانی بهداشت در عراق و نماینده یونیسف برگزار شد، گفت: وزارت بهداشت با همکاری وزارت آموزش و پرورش و از طریق هماهنگی با سازمان جهانی بهداشت طرح جهانی جامع تزریق واکسن سرخک مختلف که شامل سرخک، سرخجه و اوریون می شود را در تمامی مهدهای کودک و مدارس ابتدایی کشور راه اندازی کرد.

وی افزود: در نتیجه افزایش ابتلا به سرخک، این طرح ملی جامع راه‌اندازی شد و تصمیم وزارت بهداشت این بود که با همکاری متخصصان این طرح که هدف از آن واکسیناسیون نزدیک به 7 میلیون دانش‌آموز است، راه‌اندازی شود.

وزیر بهداشت عراق توضیح داد که 9 هزار تیم مراقبت‌های اولیه بهداشتی در این طرح فعالیت می‌کنند و هدف از این طرح تزریق واکسن سرخک به دانش‌آموزان 23 هزار مدرسه که تمامی مدارس عراق از کردستان تا بصره را شامل می‌شود، است.

الحسناوی ضمن اعلام آنکه این طرح به مدت دو هفته بر پا است، هدف این طرح را پیشگیری از ابتلا به سرخک عنوان کرد.

وزرای بهداشت و آموزش و پروش عراق همچنین خواستار همکاری اولیای دانش‌آموزان با مدیران مدارس و تیم‌های مراقبت‌های اولیه بهداشتی شدند.

از طرفی دیگر ابراهیم نامس الجبوری وزیر آموزش و پرورش عراق در این کنفرانس خبری گفت: این طرح ملی بزرگ با همکاری وزارت بهداشت برای تزریق واکسن سرخک و اوریون به 6 میلیون و 500 هزار دانش‌آموز راه‌اندازی شد.

منبع
واع

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا