سیاسی

رئیس جمهور عراق بر لزوم کاهش تنش‌ها در منطقه تاکید کرد

رئیس جمهور عراق طی نشستی با شماری از مقامات امنیتی بلندپایه عراق برای بررسی تحولات اخیر، بر لزوم کاهش تنش‌ها در منطقه تاکید کرد.

میدل ایست نیوز: عبداللطیف رشید، رئیس جمهور عراق امروز یکشنبه در دیدار قاسم الاعرجی، مشاور امنیت ملی عراق، 6 پرونده را بررسی کرد.

به گزارش خبرگزاری رسمی عراق، در این دیدار که شماری دیگر از مسئولان مشاوره امنیت ملی در عراق حضور داشتند، دو طرف اوضاع امنیتی کشور و اهمیت حفظ ثبات و تضمین امنیت شهروندان و حفظ دستاوردهای کسب شده در حوزه مبارزه با تروریسم و تعقیب عناصر آن و منابع تامین مالی آن را بررسی کردند.

در این نشست وضعیت بازداشت شدگان در زندان ها و لزوم تداوم آزادی کسانی که دوره محکومیتشان به پایان رسید علاوه بر اوضاع آوارگان و طرح ها برای بازگشت آنها به مناطق اصلیشان و بستن همه اردوگاه ها بررسی شد.

دو طرف درباره امنیت مرزها و لزوم هماهنگی و همکاری سازنده برای تثبیت امنیت و ثبات در با کشورهای همجوار در راستای منافع همه گفت وگو کردند.

تحولات اخیر در منطقه و پیامدهای ناشی از آن از دیگر محورهای این نشست بود.

رئیس جمهور عراق بر لزوم کاهش تنش ها و عدم کشیده شدن به سمت گسترش دامنه درگیری تاکید کرد و گفت که جنگ، راه حلی برای ملت ها به همراه ندارد و مشکلات بین کشورها را زیاد می کند.

رشید به لزوم توقف حملات به نوار غزه و ایجاد راه حل ریشه ای برای قضیه فلسطین به عنوان عامل اساسی ثبات منطقه از طریق اعطای کامل حقوق مشروع ملت فلسطین اشاره کرد.

از طرفی دیگر مشاور امنیت ملی عراق، گزارشی درباره وضعیت امنیتی و طرح های وضع شده برای حفظ ثبات در کشور ارائه کرد.

وی طرح ها و پیشنهادهای رئیس جمهور عراق برای حفظ دستاوردهای محقق شده و تلاش جمعی برای تثبیت امنیت و ثبات را تحسین کرد.

منبع
خبرگزاری رسمی عراق

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا