اقتصادی

آغاز به کار ساخت دو نیروگاه خورشیدی در مصر

وزارت نفت و منابع معدنی مصر از آغاز به کار ساخت دو نیروگاه تولید برق با بهره گیری از انرژی خورشیدی در این کشور با کمک‌های اتحادیه اروپا خبر داد.

میدل ایست نیوز: وزارت نفت و منابع معدنی مصر از آغاز به کار ساخت دو نیروگاه تولید برق با انرژی خورشیدی با هزینه‌ای بالغ بر یک میلیارد جنیه مصری معادل بیش از 20 میلیون دلار با بودجه اتحادیه اروپا خبر داد.

به گزارش الجزیره، این وزارتخانه با انتشار بیانیه ای اعلام کرد، اجرای پروژه نیروگاه برق با استفاده از  سلول‌های خورشیدی با ظرفیت 10 مگاوات و با هزینه  550 میلیون جنیه، ظرف 11 ماه آینده در شرکت پالایش نفت اسیوط تکمیل خواهد شد.

این در حالی است که بخش نفت مصر در حال حاضر، روی اجرای پروژه مشابهی برای تولید برق از انرژی خورشیدی با ظرفیت 6.5 مگاوات با شرکت جنرال پترولیوم مصر با هزینه سرمایه‌گذاری 500 میلیون جنیه معادل بیش از 10 میلیون دلار کار می کند.

این دو پروژه از طریق کمک مالی ارائه شده توسط اتحادیه اروپا در چارچوب برنامه حمایت از اصلاح سیاست‌های انرژی در مصر تامین هزینه مالی خواهند شد.

در همین حال منابع بخش انرژی مصر اعلام کردند سطح بالای تابش خورشیدی و مناطق وسیع بیابانی به این معنی است که مصر دارای پتانسیل عظیمی در انرژی‌های تجدیدپذیر است و دولت این کشور نیز  تاریخ دستیابی به هدف خود مبنی بر تولید 42 درصد از نیازهای خود از منابع انرژی تجدیدپذیر را به جای سال 2035 به سال 2030 تعدیل و تنظیم کرده است.

گفتنی است مصر در پی تبدیل شدن به یک مرکز منطقه‌ای برای انرژی‌های تجدیدپذیر است، اما در این زمینه با کشورهای کشورهای شمال آفریقا و خاورمیانه رقابت سختی دارد.

منبع
الجزیره

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا