سیاسی

نتانیاهو حمله به رفح را به تعویق انداخت

رسانه رسمی رژیم صهیونیستی اعلام کرد که نخست‌وزیر این رژیم تصمیم گرفته تاریخ تعیین شده برای انجام عملیات زمینی و حمله به رفح در جنوب نوار غزه را به تعویق بیاندازد.

میدل ایست نیوز: رسانه رسمی رژیم صهیونیستی اعلام کرد که بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر، تصمیم گرفته تاریخ تعیین شده برای انجام عملیات زمینی و حمله به رفح در جنوب نوار غزه را به تعویق بیاندازد.

به گزارش «الجزیره» شبکه 12 عبری نیز گزارش داد که تاریخ در این حمله به تعویق افتاده است و حساسیت‌های نظامی اجازه انتشار جزئیات بیشتر در این زمینه را نمی دهد.

هفته گذشته، نتانیاهو گفت که تاریخی برای انجام عملیات زمینی در رفح تعیین شده است تا «تکمیل عملیات حذف تیپ‌های باقی‌مانده حماس» و دستیابی به آنچه او به عنوان پیروزی مطلق در جنگ توصیف کرد انجام شود.

از سوی دیگر، ارتش اشغالگر رژیم صهیونیستی روز یکشنبه با گذشت چند روز از خروج تعدادی از تیپ های رزمی از نوار غزه، از احضار دو تیپ از نیروهای ذخیره برای انجام عملیات بیشتر در نوار غزه خبر داد.

ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد: بر اساس ارزیابی وضعیت، ظرف چند روز آینده حداکثر دو تیپ ذخیره برای انجام فعالیت‌های عملیاتی در جبهه غزه فراخوانده می‌شوند.

وی افزود: «استخدام دو تیپ ذخیره باعث تداوم تلاش، آمادگی برای دفاع و حفظ امنیت مردم می شود».

چند روز پیش ارتش اشغالگر رژیم صهیونیستی از خروج تمامی نیروهای زمینی از نوار غزه از جمله لشکر 98 با سه تیپ خود پس از 4 ماه درگیری از منطقه خان یونس خبر داد و تنها یک در منطقه جداکننده شمال غزه از مرکز و جنوب آن باقی ماند.

رسانه های عبری در آن زمان گفتند که خروج لشکر 98 از خان یونس در چارچوب تدارک عملیات در رفح صورت گرفته است.

منبع
الجزیره

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا