سیاسی

واکنش رسمی لبنان به عملیات ایران علیه رژیم صهیونیستی

وزارت خارجه لبنان در واکنش به عملیات انتقام‌جویانه ایران از رژیم صهیونیستی، خواستار توقف تشدید تنش‌ها و اقدامات انتقام‌جویانه شد.

میدل ایست نیوز: وزارت خارجه لبنان نسبت به عملیات ایران علیه رژیم صهیونیستی در واکنش به هدف قرار دادن کنسولگری این کشور در دمشق، واکنش نشان داد و خواستار توقف تشدید تنش و از سرگیری احترام به اصول قوانین بین المللی شد.

به گزارش «روسیا الیوم» این وزارتخانه در بیانیه‌ای نوشت وزارت خارجه لبنان با نگرانی بسیار اتفاقات و تحولات اخیر در خاورمیانه را پیگیری می کند به خصوص كه سراسر منطقه به لبه پرتگاه رسیده است.

وزارت خارجه لبنان در بیانیه خود افزود این در حالی است که جنگ در غزه برای هفتمین ماه ادامه دارد و قطع نامه 2728 شورای امنیت بین المللی برای توقف جنگ در غزه هنوز اجرا نشده و بازگشت به روند سیاسی مبنی بر راه حل دو کشوری و قطع نامه های مربوطه سازمان ملل به تعویق افتاده است.

این وزارتخانه بار دیگر خواستار توقف تشدید تنش و تهدید به انواع حمله و عملیات‌های نظامی انتقام‌جویانه، از سرگیری احترام به اصول قوانین بین المللی و تصمیم‌های بین‌المللی قانونی شد و آن را تنها مانع برای جلوگیری از پیامدهای انفجار تمام خاورمیانه دانست.

سپاه پاسداران 13 آوریل حملات تلافی جویانه ایران در پاسخ به حمله رژیم صهیونیستی به کنسولگری ایران در دمشق را آغاز کرد.

بنابر گزارش رسانه های ایران و رسانه های خارجی، ده ها فروند پهپاد و موشک از ایران به سمت اراضی اشغالی فلسطین شلیک شد.

منبع
روسیا الیوم

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا