سیاسی

در گفت‌وگوی تلفنی امیر عبداللهیان و شکری مطرح شد؛
دعوت مصر از همه طرف‌ها برای جلوگیری از افزایش تنش در منطقه

وزیر امور خارجه مصر در گفت‌وگو با همتای ایرانی خود تاکید کرد که همه طرف‌ها باید برای جلوگیری از افزایش تنش‌ها، تلاش کنند.

میدل ایست نیوز: حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه ایران و سامح شکری وزیر خارجه مصر، در یک تماس تلفنی در خصوص آخرین تحرکات در روابط دوجانبه و تحولات منطقه بحث و تبادل نظر کردند.

بر اساس بیانیه وزارت امور خارجه ایران، امیرعبداللهیان در این گفت‌و‌گو، دیدگاه‌های ایران در خصوص پاسخ و اقدام متقابل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی این کشور در هدف قرار دادن رژیم صهیونیستی بر اساس اصل دفاع منشور ذیل ماده ۵۱ منشور ملل متحد را تشریح کرد.

وزیر امور خارجه ایران همچنین بر موضع اصولی این کشور در مخالفت با جنگ در منطقه تاکید کرد و افزود: همه باید برای توقف نسل‌کشی و جنایات جنگی در غزه تلاش کنند.

سامح شکری وزیر خارجه مصر نیز در این گفت‌و‌گو، نسبت به افزایش تنش‌ها در منطقه در پرتو استمرار جنگ رژیم صهیونیستی علیه غزه و کشتار مردم فلسطین ابراز نگرانی و تاکید کرد: همه طرف‌ها باید برای جلوگیری از افزایش تنش‌ها، تلاش کنند.

سامح شکری تاکید کرد که مصر به تلاش‌های خود برای توقف جنگ علیه غزه فعلانه ادامه خواهد داد.

سپاه پاسداران ایران شب گذشته حملات تلافی جویانه ایران در پاسخ به حمله رژیم صهیونیستی به کنسولگری ایران در دمشق را آغاز کرد.

بنابر گزارش رسانه های ایران و رسانه های خارجی، ده ها فروند پهپاد و موشک از ایران به سمت اراضی اشغالی فلسطین شلیک شد.

منبع
وزارت خارجه ایران

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا