سیاسی

کابینه جنگی رژیم صهیونیستی هنوز در حال بررسی پاسخ به ایران است

مقامات رژیم صهیونیستی اعلام کردند کابینه این رژیم همچنان در حال بحث و بررسی در خصوص چگونگی و زمان پاسخگویی به حمله ایران است.

میدل ایست نیوز: دو مقام مطلع رژیم صهیونیستی روز دوشنبه اعلام کردند کابنیه جنگی این رژیم هنوز درگیر بحث داغ درباره چگونگی و زمان واکنش به حمله ایران به این رژیم است.

به گزارش سی ان ان، این دو مقام مسئول تصریح کردند کابینه جنگ همچنان بر پاسخگویی به حمله ایران اصرار دارد، اما با تشکیل جلسه بعد از ظهر دوشنبه، اعضای آن همچنان به بحث در مورد زمان و دامنه چنین واکنشی خواهد پرداخت ضمن آنکه افزون بر موضوع پاسخ نظامی احتمالی، کابینه همچنین در حال بررسی گزینه‌های دیپلماتیک برای منزوی کردن بیشتر ایران در صحنه جهانی است.

این دو مقام افزودند بنی گانتس، یکی از اعضای کلیدی کابینه جنگ، برای پاسخ سریعتر به حمله ایران اصرار دارد در حالیکه بنیامین نتانیاهو تاکنون از تصمیم گیری در این زمینه خودداری کرده است.

این منابع گفتند بنی گانتس بر این باور است که اگر تل آویو پاسخ خود به حمله ایران را هرچه بیشتر به تأخیر بیاندازد، بسیج حمایت بین المللی برای چنین حمله‌ای دشوارتر خواهد بود ضمن آنکه عملا چندین کشور قبلاً درباره تشدید بیشتر اوضاع از طریق واکنش نظامی هشدار داده‌اند.

این منبع نوشت دولت رژیم صهیونیستی به این مساله واقف است که در حال حاضر از حمایت بین المللی و حسن نیت متحدان خود برخوردار است و نمی خواهد این موضوع را از دست بدهد و در عین حال نمی‌تواند اجازه دهد اولین حمله ایران به خاک این رژیم بی‌پاسخ بماند.

در همین ارتباط یک مقام رژیم صهیونیستی در این زمینه گفت: در میان گزینه‌های نظامی در حال بررسی، کابینه جنگ در حال بررسی حمله به تأسیسات ایران است تا پیامی را ارسال و در عین حال از تلفات جلوگیری کند.

این مقامات از سوی دیگر متوجه هستند که این کار بسیار دشواری خواهد بود و از این رو مناقشه‌ها ادامه دارد، در حالی که زمان تصمیم‌گیری نامشخص است.

منبع
سی ان ان

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا