سیاسی

تاکید عراق و اردن بر تحکیم همکاری در عرصه قانون‌گذاری

رئیس جمهور عراق در دیدار با رئیس پارلمان اردن بر اهمیت تحکیم همکاری بین پارلمان دو کشور در زمینه‌های قانون‌گذاری و قانونی تاکید کرد.

میدل ایست نیوز: عبداللطیف جمال رشید رئیس جمهور عراق، در ادامه سفر خود به امان، با احمد الصفدی رئیس پارلمان اردن دیدار کرد.

بر اساس بیانیه ریاست جمهوری عراق، الصفدی ضمن استقبال از رشید و سفر وی به اردن، به اهمیت این سفر در تقویت روابط دو کشور اشاره کرد.

رئیس جمهور عراق در این دیدار بر اهمیت تحکیم همکاری بین پارلمان عراق و اردن در حوزه‌های قانون‌گذاری و قانونی، هماهنگی مشترک در مواضع بین المللی و توسعه همکاری در حوزه های اقتصادی و تجاری بر اساس پیوندهای تاریخی و جغرافیایی که دو کشور را در کنار یکدیگر قرار داده است، تاکید کرد.

رشید افزود که عراق پس از سال‌ها چالش‌های امنیتی به واسطه تروریسم، از ثبات امنیتی برخوردار است.

وی گفت که عراق در حال حاضر بر سازندگی، ارتقای سطح معیشتی و خدماتی برای عراقی‌ها  از طریق حمایت از سرمایه‌گذاری در زمینه‌های مختلف و تشویق تجار و شرکت‌های کشورهای برادر و دوست برای ورود و فعالیت در بازارهای عراق تمرکز می‌کند.

از طرفی دیگر، الصفدی از بازدید رئیس جمهور عراق از ساختمان پارلمان اردن ابراز خوشنودی و سفر رشید به اردن را تاریخی توصیف کرد.

وی همچنین به اهمیت این سفر در تقویت روابط بین دو کشور اشاره کرد.

رئیس پارلمان اردن همچنین بر اهتمام ملک عبدالله دوم پادشاه اردن و مردم این کشور به ارتقای سطح روابط که به منافع متقابل دو ملت برادر کمک می‌کند، تاکید کرد.

منبع
ریاست جمهوری عراق

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا