سیاسی

السیسی و رئیس سرویس اطلاعات خارجی روسیه تحولات منطقه را بررسی کردند

رئیس جمهور مصر در دیدار با رئیس دستگاه اطلاعات خارجی روسیه ضمن بررسی تحولات منطقه، بر ضرورت برقراری آتش‌بس فوری در نوار غزه و سرازیر شدن کمک‌های بشردوستانه به این منطقه تاکید کرد.

میدل ایست نیوز: عبدالفتاح السیسی رئیس جمهور مصر و «سرگئی ناریشکین»، رئیس سرویس اطلاعات خارجی روسیه، در دیدار در قاهره پایتخت مصر، تلاش‌های مربوط به آرام کردن اوضاع در منطقه از طریق ارتباط با همه طرف‌ها را مورد بحث و تبادل نظر قرار دادند.

به گزارش الاهرام، طرف مصری در این دیدار ضمن تشریح دیدگاه و نگرش خود درباره ضرورت برقراری آتش‌بس فوری در نوار غزه و ارسال کمک‌های بشردوستانه به نوار غزه به اندازه کافی، تصریح کرد این اقدامات می‌تواند به عنوان گامی اساسی برای كاهش تنش‌های منطقه‌ای باشد.

وی افزود که مصر بر اهمیت دستیابی به حل و فصل عادلانه و فراگیر مساله فلسطین و تشکیل کشور مستقل فلسطینی در مرزهای ژوئن 1967 به پایتختی قدس شرقی به گونه‌ای که بتواند باعث تحقق صلح و ثبات در خاورمیانه شود تأکید می‌کند.

دو طرف در این دیدار بر ادامه رایزنی‌ها و هماهنگی‌ها میان دو کشور در پرونده‌های مختلف به شکلی که منافع مشترک هر دو کشور و هر دو ملت دوست را در سایه روابط ممتاز تاریخی تامین نماید تاکید کردند.

احمد فهمی سخنگوی رسمی ریاست جمهوری مصر نیز در خصوص این دیدار گفت: شرکت‌کنندگان در این نشست به بررسی اوضاع و تحولات منطقه، به ویژه راه‌های دستیابی به ثبات در خاورمیانه با توجه به بحران نوار غزه و تشدید تنش‌های منطقه‌ای، تاکید کردند و افزون بر آن شماری از مسائل آفریقایی و پرونده‌های مبارزه با تروریسم، و تحولات اوضاع بین المللی به ویژه در اوکراین و افغانستان را بررسی کردند.

گفتنی است عباس کامل وزیر اطلاعات مصر و رئیس سازمان اطلاعات کل این کشور نیز در دیدار السیسی و سرگئی ناریشکین، رئیس سرویس اطلاعات خارجی روسیه و هیئت همراه وی حضور داشت.

منبع
الاهرام

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا