اجتماعیسیاسی

سازوکار مشترک دو وزارتخانه‌ عراق درباره مین‌روبی کامل کشور

وزارتخانه‌های برنامه‌ریزی و محیط زیست عراق درباره سازوکار مشترک به منظور اجرای راهبرد مین‌روبی کامل 6 هزار کیلومتر مربع از خاک عراق توافق کردند.

میدل ایست نیوز: وزارت برنامه‌ریزی عراق با وزارت محیط زیست در خصوص سازوکاری مشترک برای اجرای استراتژی خنثی‌سازی و پاکسازی مین و اعلام عاری شدن خاک عراق از مین تا سال 2028 به توافق رسید.

به گزارش الصباح، وزارت برنامه‌ریزی عراق اعلام کرد طی جلسه مشترکی که با وزارت محیط زیست برگزار شد، سازوکارهای اجرای استراتژی پاکسازی مین‌ها و فعالیت به منظور پاکسازی عراق از مین تا سال 2028 مطابق با تعهدات مورد توافق در این زمینه، مورد بررسی قرار گرفت و درباره آنها توافق به عمل آمد.

ماهر حمد جوهان معاون وزیر برنامه‌ریزی عراق که ریاست این جلسه را بر عهده داشت، تاکید کرد پروژه‌های وزارت محیط زیست در چارچوب سیاست‌ها و اقداماتی که قرار است برای مقابله با تغییرات اقلیمی و کاهش اثرات آن بر عراق صورت گیرد، ضمن آنکه برنامه پاکسازی اراضی عراق از مین‌های موجود به سبب خطرات زیادی که برای زندگی مردم دارد و مانع از اجرای طرح‌های عمرانی می شود، با همکاری مشترک دو وزارتخانه و با تامین اعتبارات لازم انجام خواهد شد تا این پرونده نیز پایان یابد.

در همین ارتباط، نزار ئامیدی ​​وزیر محیط زیست عراق نیز با اشاره به وجود 6 هزار کیلومتر مربع اراضی آلوده به مین در عراق، از سطح حمایت وزارت برنامه‌ریزی از تلاش‌ها در این زمینه قدردانی و بر اهمیت پایبندی به جدول زمانی مندرج در راهبرد تهیه شده توسط وزارت محیط زیست به منظور پاکسازی کامل عراق از مین تا سال 2028 به عنوان آخرین مهلت زمانی، تاکید کرد.

منبع
الصباح

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا