سیاسی

میقاتی: نقض حریم هوایی لبنان پذیرفتنی نیست

نخست وزیر پیشبرد امور در لبنان ضمن هشدار درباره تلاش رژیم صهیونیستی برای جنگ افروزی در منطقه، تاکید کرد این کشور اجازه نخواهد داد حریم هوایی اش نقض شود.

میدل ایست نیوز: نجیب میقاتی، نخست وزیر لبنان حملات رژیم صهیونیستی به این کشور را غیر قابل تحمل خواند و تاکید کرد ما نمی پذیریم حریم هوایی لبنان نقض شود.

به گزارش الدستور، میقاتی تاکید کرد ما از جامعه بین الملل می خواهیم به این حملات توجه کند و شکواییه ای رسمی هم به شورای امنیت سازمان ملل ارائه خواهیم کرد.

وی در جلسه مشورتی با وزرای لبنانی در کاخ نخست وزیری افزود: اسرائیل در حال کشاندن منطقه به سمت جنگ است و جامعه جهانی باید به این موضوع توجه کند و به این جنگ پایان دهد.

وی ادامه داد: طی تماس هایی که با طرف‌های مختلف داریم، برایمان روشن می‌شود که لبنان چقدر دوست در جهان دارد و به دفاع از این کشور می‌پردازند و تمام تلاش خود را معطوف می‌دارند تا تل آویو را برای متوقف کردن تجاوزات و جلوگیری از تشدید تنش‌ها تحت فشار قرار دهند.

در همین ارتباط، زیاد مکاری وزیر اطلاع رسانی لبنان نیز  طی اظهاراتی اعلام کرد شرکت کنندگان در این نشست بر اهمیت حفظ صلح داخلی و مدنی در این شرایط حساس تاکید دارند و از نقش مقامات امنیتی در حفظ امنیت قدردانی می کنند.

منبع
الدستور

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا