سیاسی

پیغام امریکا به لبنان درباره اجتناب از دخالت در درگیری‌های منطقه

سفیر امریکا در لبنان پیام دولت خود را درباره عدم تمایل امریکا به گسترش دامنه درگیری در منطقه، به مقامات لبنانی منتقل کرد.

میدل ایست نیوز: منابع دیپلماتیک اعلام کردند که لیزا جانسون، سفیر امریکا در لبنان پیام دولت خود درباره تمایل امریکا به عدم گسترش دامنه درگیری در منطقه پس از حمله ایران علیه رژیم صهیونیستی را به مقامات لبنانی منتقل کرد.

به گزارش «روسیا الیوم» بر اساس روزنامه «نداء الوطن»، جانسون به تلاش‌ها و کمک‌هایی که مسئولان کشور وی برای آرام کردن اوضاع انجام می‌دهند اشاره کرد.

وی همچنین بر حمایت از ثبات و امنیت لبنان و دور ماندن از هرگونه درگیری که در منطقه رخ می‌دهد، تاکید کرد.

سفیر امریکا در لبنان همچنین به تماس‌هایی که کشورش با مسئولان کشورهای منطقه در این خصوص برقرار کرده است، اشاره کرد.

روز گذشته، وزارت خارجه لبنان نسبت به عملیات ایران علیه رژیم صهیونیستی در واکنش به هدف قرار دادن کنسولگری این کشور در دمشق واکنش نشان داد و خواستار توقف تشدید تنش و از سرگیری احترام به اصول قوانین بین المللی شد.

این وزارتخانه در بیانیه‌ای نوشت وزارت خارجه لبنان با نگرانی بسیار اتفاقات و تحولات اخیر در خاورمیانه را پیگیری می کند به خصوص كه سراسر منطقه به لبه پرتگاه رسیده است.

وزارت خارجه لبنان در بیانیه خود افزود این در حالی است که جنگ در غزه برای هفتمین ماه ادامه دارد و قطع نامه 2728 شورای امنیت بین المللی برای توقف جنگ در غزه هنوز اجرا نشده و بازگشت به روند سیاسی مبنی بر راه حل دو کشوری و قطع نامه های مربوطه سازمان ملل به تعویق افتاده است.

این وزارتخانه بار دیگر خواستار توقف تشدید تنش و تهدید به انواع حمله و عملیات‌های نظامی انتقام‌جویانه، از سرگیری احترام به اصول قوانین بین المللی و تصمیم‌های بین‌المللی قانونی شد و آن را تنها مانع برای جلوگیری از پیامدهای انفجار تمام خاورمیانه دانست.

در آخر هفته، ایران در عملیاتی انتقام جویانه خاک رژیم صهیونیستی را هدف حملات پهپادی و موشکی گسترده خود قرار داد.

تهران گفت که این حمله در پاسخ به حمله رژیم صهیونیستی به کنسولگری ایران در دمشق صورت گرفته است.

وزارت دفاع امریکا در واکنش به این حمله، تاکید کرد که واشنگتن به دنبال تشدید تنش نیست، اما اقدامات لازم را برای حفاظت از رژیم صهیونیستی انجام می دهد.

منبع
روسیا الیوم

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا