اجتماعی

ظرف 3 ماه
صدور بیش از 2 هزار حکم اعدام و حبس ابد برای قاچاقچیان مواد مخدر در عراق

وزارت کشور عراق از تدابیر سختگیرانه برای مبارزه با مواد مخدر از جمله صدور حکم اعدام، در کنار احداث درمانگاه‌های ترک اعتیاد در این کشور خبر داد.

میدل ایست نیوز: وزارت کشور عراق اعلام کرد در سه ماهه نخست امسال بیش از دو هزار حکم اعدام و حبس ابد برای متهمان تجارت و قاچاق مواد مخدر صادر کرده و ظرف همین مدت 9 تن مواد مخدر روانگردان را نیز کشف و ضبط کرده است.

به گزارش الصباح، سرتیپ مقداد میری، سخنگوی رسمی وزارت کشور عراق اعلام کرد: مدیریت مبارزه با مواد مخدر و قرص‌های روان‌گردان در کنار دیگر بخش‌های این وزارتخانه تلاش‌های زیادی برای جلوگیری از شیوع و گسترش بلای خانمان‌سوز مواد مخدر که شروع به ضربه زدن به جامعه کرده است؛ صورت داده‌اند.

وی تصریح کرد یگان‌های مبارزه با مواد مخدر، طی سه ماهه نخست امسال توانسته اند سه هزار و 875 متهم را بازداشت و دو هزار و 109 مورد احکام اعدام و حبس ابد برای قاچاقچیان مواد مخدر و تاجران قرص های روان گردان صادر کنند و این در حالی است که ظرف این مدت هم 9 تن مواد روان گردان کشف و ضبط شده است.

سخنگوی رسمی وزارت کشور عراق در ادامه اعلام کرد نیروهای واکنش سریع، نیروهای مرزی و پلیس فدرال توانسته اند در سه ماهه اول امسال ۱۲۲ کیلوگرم مواد مخدر کشف و ضبط کنند ضمن آنکه اقدامات آنها صرفا به بازداشت دلالان، فروشندگان و مصرف‌کنندگان محدود نشده است بلکه با هدف درمان معتادان به مواد مخدر، 11 درمانگاه و کلینیک ترک اعتیاد اجباری برای معتادان مطابق با استانداردهای بین المللی تاسیس کرده‌اند و در آنها از روان‌پزشکان متخصص و آموزش‌دیده بهره می گیرند.

گفتنی است از این 16 کلینیک و درمانگاه اجباری، 4 درمانگاه در بغداد و بقیه در دیگر استان‌های عراق قرار دارند.

منبع
الصباح

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا