اقتصادیسیاسی

بررسی اصلاحات مالی و بانکی در عراق، در دیدار السودانی و رئیس بانک جی بی مورگان

نخست وزیر عراق و رئیس بانک جی بی مورگان در واشنگتن دیدار و درباره اجرای اصلاحات مالی و بانکی در عراق رایزنی کردند.

میدل ایست نیوز: محمد شیاع السودانی، نخست وزیر عراق در مقر اقامت خود در واشنگتن با ماشا کلوفوکسی، رئیس بانک جی بی مورگان دیدار کرد.

به گزارش خبرگزاری رسمی عراق، دو طرف درباره تلاش های دولت عراق در اجرای اصلاحات مالی و بانکی در سایه روندی که دولت برای بهبود وضعیت اقتصادی و توسعه پیش گرفته رایزنی کردند.

نخست وزیر عراق و رئیس بانک جی بی مورگان، درخصوص اقدامات دولت عراق برای توسعه بخش بانک های دولتی از طریق قرارداد با شرکت های بزرگ جهانی در زمینه مشاوره درخصوص اصلاحات بانکی و تشویق بانک های خصوصی به افتتاح حساب در بانک‌های خارجی برای تبدیل شدن به بانک کارگزار، براساس طرحی با هدف بی نیازی به سکوی الکترونیک تا اواخر سال جاری گفت‌وگو کردند.

السودانی تاکید کرد که نمی‌توان در هیچ بخش توسعه‌ای بدون اصلاح بخش بانکی و پیشروی برای گفت‌وگو با خزانه‌داری امریکا، بانک فدرال امریکا، صندوق بین المللی پول و سایر موسسات مالی بین المللی عمل کرد.

از طرفی دیگر کلوفکسی ضمن تحسین تلاش‌های دولت عراق در فعال‌سازی، توسعه و توانمندسازی بانک‌های دولتی و خصوصی و اقدامات در زمینه ارائه کمک به بانک‌های خصوصی عراق، بر حمایت از فعالیت‌های صندوق توسعه عراق و آمادگی برای ارائه تجارب و کمک در حوزه آموزش، همکاری و شراکت تاکید کرد.

منبع
نخست وزیری عراق

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا